Google, amendată cu 220 de milioane de euro de autoritatea franceză pentru concurenţă

Compania Google a fost amendată cu 220 de milioane de euro de autoritatea franceză pentru concurenţă pentru favorizarea propriilor servicii în publicitatea online. Gigantul tehnologic a oferit „tratament preferenţial” tehnologiilor Google în reclamele digitale, potrivit autorităţii franceze. Google nu a contestat faptele, iar amenda a fost convenită în cadrul unei proceduri de înţelegere, a adăugat autoritatea franceză. Compania a precizat că au fost convenite şi mai multe soluţii pentru îmbunătăţirea pieţei de publicitate online. Google a anunţat că modificările vor fi implementate în următoarele luni şi, în final, vor fi aplicate la nivel global. Google îşi menţine o poziţie dominantă în piaţa publicităţii online şi se confruntă cu procese antitrust din partea autorităţilor din mai multe state. Reclamaţia împotriva Google, în legătură cu publicitatea online, a fost iniţiată de trei organizaţii mass-media din Franţa: News Corp, Le Figaro şi Rossel La Voix. Ulterior, Le Figaro s-a retras din proces. Aceste companii au reclamat că Google îşi promova propriile servicii, sub marca Google Ad Manager. Decizia a fost transmisă autorităţii franceze pentru concurenţă, care a confirmat că Google a acceptat amenda de 220 de milioane de euro. Isabelle de Silva, preşedintele organismului francez de reglementare în domeniul concurenţei, a afirmat că această decizie are „o semnificaţie specială”. Este prima decizie din lume care examinează procesele algoritmice complexe prin care funcţionează afişarea online. Aceste sancţiuni şi aceste angajamente vor restabili un teren echitabil pentru toţi jucătorii şi capacitatea companiilor de a exploata la maximum spaţiul publicitar care le revine.”/mbrotacel/csimion

www.euronews.com – 7 iunie