Organizația Germană pentru Turism: „După un an de turism deficitar, repornim motoarele turismului prin promovarea tradițiilor și meșteșugurilor autentice”

Vara anului 2021 este momentul zero pentru majoritatea destinațiilor turistice, iar Germania își propune să atragă turiștii din întreaga lume prin promovarea tradițiilor, a meșteșugurilor tradiționale și a ofertei culturale vaste în tot ansamblul său.

2020 – România în topul țărilor-sursă cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări 

Pandemia de coronavirus a adus incomingul German aproape de punctul în care se afla în anul 1993. Dacă în perioada 1993  – 2020 incomingul German a înregistrat recorduri anuale consecutive și creștere totală de peste 159%, în anul 2020 numărul total al înnoptărilor înregistrate a fost de 32 milioane. Scăderea față de 2019 a fost de aproximativ 70%.

Românii au efectuat un total de 0,8 milioane de înnoptări în anul 2020, în scădere cu aproximativ 30% față de anul 2019 și se află astfel printre naționalitățile cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări în Germania. 

Conform studiului World Travel Monitor realizat de IPK International în numele Organizației Germane pentru Turism, trendul cel mai pregnant post-COVID în ceea ce privește interesele de călătorie ale turiștilor din toată lumea este reprezentat de turismul sustenabil și de promovarea valorilor autentice, tradiționale. Astfel, pentru vara anului 2021 Organizația Germană pentru Turism mizează pe turismul cultural pentru repornirea motoarelor turismului.