A fost semnat protocolul pentru realizarea drumurilor care vor asigura legătură între Bucuresti şi viitoarea autostradă de centură

Realizator: Nicoleta Turcu – Autoritățile au anunțat proiecte mari pentru rezolvarea problemelor de trafic din București, deocamdată doar pe hârtie. Peste 700 de milioane de euro vor fi alocate pentru modernizare și extinderea bulevardelor de ieșire din capitală, cu benzi suplimentare și linie de tramvai. Ieri, a fost semnat protocolul de colaborare dintre Ministerul Transporturilor, Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov, dar finalizarea celor zece noi șosele este prevăzută în cinci ani. Alexandru Lancuzov cu detalii.
Reporter: Drumurile radiale vor avea patru benzi, spațiul median unde se poate monta și linie de tramvai, iar lungimea variază între 5 și 13 km. De exemplu, în estul capitalei drumul radial numit Splai Expres are 5 km și asigură ieșirea din Vitan și Glina spre autostrăzile A2 și A0. în vestul capitalei este prevăzut drumul radial Vest Expres, ieșirea din Militari spre autostrada A1, iar în nordul capitalei avem Giulești Expres, Nord Expres și Pipera Expres. Cea mai lungă șosea radială este Sud Expres, de la Berceni până la Vidra, în Ilfov, 13 km. Studiile vor dura doi ani, iar lucrările până în 2026, a anunțat la semnarea protocolului secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
Realizator: Proiectul străpungerii de la Lacul Ciurel spre vestul capitalei către autostrada A 1 nu va mai fi continuat, a anunţat primarul general. Început acum un deceniu, ca un drum expres cu şase benzi, tronsonul ramâne doar cu podul peste Dâmboviţa, pe care şoferii bucureşteni l-au numit „cel mai scump viraj la stânga din România”./rpatulea/pvelisar

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (6 noiembrie)