Psiholog Emma Toader: În școală, bullyingul începe de la profesor spre elev. Sistemul de învățământ ar trebui să fie reformat, începând cu profesorii

Foarte mulți învățători și profesori practică bullying-ul în școală, un fenomen rămas de multe ori fără reacție din partea părinților, a decarat, joi, pentru RADOR, psiholog Emma Toader, specialist NLP (programare neurolingvistică) și autoarea cărții ”Porția de fericire”.

„Conform Asociației Americane de psihologie, bullying-ul este o formă de comportament agresiv, în care o persoană provoacă în mod repetat și intenționat un disconfort altei persoane. Aceasta poate fi sub formă de cuvinte adresate, contact fizic sau acțiuni mai subtile. Este inadmisibil ca elevii sa meargă la școală și să li se spună, în mod constant, că nu știu nimic și că e vai de ei. Vorbesc de copii de nouă și zece, intrați la licee de top. Și despre școli în care majoritatea copiilor sunt cu o inteligență peste medie. Chiar dacă ar fi așa, un profesor talentat și dedicat nu ar spune asta unui elev, ci l-ar stimula sa invețe…”, aprecizat psihologul.

Ea a arătat, că, de multe ori, în școala primară, unii învățători îi intimidează pe copii, îi rănesc verbal și le știrbesc stima de sine, în loc să le stimuleze potențialul creativ și dorința de cunoaștere.

„Știți ce provoacă dorința de cunoaștere…? Entuziasmul și pasiunea profesorului pentru materia, pe care o predă. Știm cu toții că am fost fascinați de o materie, la scoală, pentru că profesorul era fascinat de materia pe care o prezenta! Avea pasiune în el și entuziasm, iar pasiunea este molipsitoare….!” a adăugat specialistul în programare neurolingvistică.

Potrivit psihologului, din nefericire, sistemul de invațămant românesc este plin de profesori frustrați, care sunt plictisiți de materie și de copii.

„Cei mai mulți își varsă nervii pe copii, îi jignesc și le știrbesc stima de sine. Cunosc copii foarte talentati la o materie, care, din cauza vorbelor dure la adresa lor, s-au îndepărtat de această materie. Cei care le sunt dascali, ar trebui să vadă diamantul, chiar și acolo unde alții nu-l văd. Cei mai mulți însă, chiar și atunci cănd văd diamantul, cred că e un „gablonz”, a adăugat psihologul Emma Toader.

Székely Ervin

RADOR – 7 ianuarie