În 1993, compania americană de telefonie AT&T – activă şi în prezent– a furnizat o serie de previziuni despre viitor în cadrul campanii publicitare numită „You Will”, al cărei scop era cel de a arăta cum vor avea loc comunicările în anii următori, de la ”simplele” apeluri video la întâlniri virtuale, până la apelurile telefonice efectuate cu ajutorul unor brăţări purtate la încheietura mâinii.

 

Reclamele, difuzate în urmă cu 29 de ani, prezintă scenarii pe care astăzi le considerăm normale. În 1993, World Wide Web avea doar doi ani, browserul folosit pentru a naviga era Mosaic, iar Windows funcţiona încă cu versiunea NT. Smartphone-urile, evident, nu existau, iar telefoanele mobile erau la început.
Reclamele AT&T au fost regizate de David Fincher (directorul Fight Club, Mank, The Social Network) iar vocea narativă îi aparţinea actorului Tom Selleck. Campania a fost elaborată de echipa de creație a N.W. Ayer & Partners.
Pe Quora, o platformă care găzduieşte răspunsurile la tot felul de întrebări, utilizatorul Glen Kaiser – care susține că a contribuit la campania „Veii” pentru AT&T – povesteşte: „Toate aplicațiile acelor reclame care par astăzi atât de predictive erau în realitate tehnologii care funcționau deja, dezvoltate în colaborare cu laboratoarele Bell. Nu erau în schimb destul de calitative pentru a fi adoptate pe piața globală. Costul acelor tehnologii, foarte mare, reprezenta și el o problemă. Dar prototipurile erau bune, iar tehnologiile pe care se bazau au fost reale: trebuia să așteptăm doar ca Legea lui Moore și dezvoltarea internetului să-şi urmeze cursul”. www.repubblica.it
https://video.repubblica.it
Traducerea Cătălina Păunel/cpaunel