NAPI.hu: Dacia a prins aripi în România şi pe pieţele europene

Dacia nu dă doi bani pe problemele cu care se confruntă producătorii auto, cel puţin asta rezultă din faptul că vânzările companiei din România au crescut semnificativ în prima jumătate a anului. Şi în Ungaria, Dacia a fost a treia cea mai populară marcă, în prima jumătate a anului. În toiul „zabaterii” pieţei autoturismelor noi, în primele şase luni vânzările Dacia au crescut cu 5,9%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2021 – scrie portalul maszol.ro, care citează un raport al companiei Renault. Din primele 20 de mărci de pe piaţa europeană, Dacia a fost singura care a reuşit să îşi mărească vânzările. În perioda 1 ianuarie – 31 mai, au fost vândute 277.885 de Dacii noi. Cel mai popular model a fost Sandero, din care au fost vândute 112 mii, în timp ce modelul Duster a fost achiziţionat într-un număr de 99 de mii. Totodată, din modelul electric Spring au fost vândute 20 de mii de unităţi.

Populară în Portugalia şi Franţa
Dacia este cea mai vândută marcă în România şi Portugalia. În Franţa, această marcă s-a situat pe locul doi, iar în Italia, Plonia, Croaţia, Ungaria şi Cehia, pe locul trei. În România, în primele şase luni ale anului 2022 au fost vîndute 16.382 de unităţi, cu 34% mai multe decât anul trecut. În comparaţie cu Dacia, pentru marca Renault, prima jumătate a anului a fost dezastruasă, deoarece la nivel global vânzările au scăzut cu 16%. În primele şase luni ale lui 2021, au fost vândute 858.000 de autoturisme Renault, însă în acest an s-au vândut doar 716.000. Cea mai mare cotă de piaţă o are Renault nu în Franţa, ci în Columbia, de 21%.
https://www.napi.hu

NAPI.hu (Ungaria), 14 iulie 2022
Traducerea: Andrei Demény