Firmele care închiriază trotinete electrice ar putea fi obligate să obțină o licență de funcționare

Firmele care închiriază trotinete electrice ar putea fi obligate să obțină o licență de funcționare și să plătească o taxă pentru ocuparea domeniului public, potrivit unui proiect de regulament care urmează să fie dezbătut și votat în Consiliul General al Municipiului București. Proiectul introduce și o limită de vârstă minimă de 14 ani pentru utilizatorii de trotinete electrice, precum și obligația de a nu depăși viteza de 25 de kilometri pe oră. Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a explicat că regulamentul pentru utilizarea trotinetelor electrice preia și norme din Codul Rutier.
Stelian Bujduveanu: Avem un regulament care să aducă ordine în orașul nostru pentru că prea mult timp Municipiul București a rămas în urmă în a reglementa trotinetele electrice. O să le denumim foarte simplu: este un serviciu public de ride-sharing care trebuie reglementat așa cum se face peste tot în lume și peste tot în România în orașele mari. De aceea am venit cu acest regulament pentru a pune ordine, pentru a ști unde se lasă, când se lasă, cum se lasă și foarte important, ocuparea domeniului public trebuie să fie făcută contra cost în municipiul București. Nu este permis ca cineva să folosească domeniul public și să nu plătească pentru acest lucru. Vreau să clarific un lucru: acest regulament se aplică o dată operatorilor care au trotinetele în regim de ride-sharing și vine și cu prevederi și cu reglementări preluate din Codul Rutier care face referire la cum utilizezi o trotinetă pe domeniul public, în orice oraș din România.
Realizator: Pe de altă parte, specialiștii în siguranță rutieră și mobilitate urbană au propus ca limita de vârstă de 14 ani să fie majorată măcar la 16 ani, atunci când adolescenții circulă pe carosabil, așa cum prevede legislația, iar casca să fie obligatorie, indiferent de vârstă – precizează reporterul RRA, Alex Lancuzov./lalexandrescu/csimion

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 5 octombrie