Studiu: românii au în această perioadă trei principale motive de îngrijorare – inflaţia, invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale

Românii au în această perioadă trei principale motive de îngrijorare, care le vor afecta şi modul în care îşi vor petrece sărbătorile: inflaţia, invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale.

Reporter: Adriana Leu – 80% dintre români şi-au schimbat, în ultimele 4-6 săptămâni, comportamentul la cumpărături, fie că vorbim despre alimente sau despre alte produse esenţiale. Cel mai recent studiu arată că oamenii au ales mărci mai ieftine sau pe cele proprii ale comercianţilor, în special când au cumpărat produsele de uz casnic, gustările şi dulciurile, alimentele congelate, lactatele şi ouăle. În ultima lună, 3 din 10 români au schimbat magazinul de la care îşi procură lucrurile necesare şi au optat pentru cel care are preţuri mai mici şi ajută la economisirea banilor de carburant. Aproximativ 22% au spus că au luat această decizie pentru a obţine un raport calitate-preţ mai bun sau produse mai calitative. Efectele inflaţiei produc cea mai mare îngrijorare în rândul celor cu venituri mari şi al celor care au între 58 şi 76 de ani. În acelaşi timp, persoanele născute între 1981 şi 1996 sunt îngrijorate în principal de siguranţa locului de muncă, iar cele născute între 1997 şi 2012 sunt preocupate de schimbările climatice. După inflaţie, românii se tem de atacurile din Ucraina, mai ales cei cu venituri mari şi care au peste 60 de ani. Cei din urmă sunt foarte îngrijoraţi şi de accesul la servicii medicale, un subiect care îi preocupă şi pe cei cu venituri mici. Cercetarea, la care au participat aproximativ 1.000 de respondenţi, de peste 18 ani, din toate categoriile sociale, arată că cei mai mulţi români se aşteaptă ca preţurile produselor de bază să crească pe tot parcursul anului viitor./cpodea/gpodea

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 13 decembrie