Autostrada Ploiești-Brașov va costa peste 10 miliarde de euro, în oricare dintre cele cinci variante de traseu

„Radiojurnal” – Realizator: Cătălin Gomboș – Autostrada Ploiești-Brașov va costa peste 10 miliarde de euro în oricare dintre cele cinci variante de traseu publicate de Compania Națională de Drumuri. Aceasta va fi una dintre cele patru șosele de mare viteză din țara noastră, care ar trebui să traverseze munții. Are detalii corespondentul RRA Alex Lancuzov.
Reporter: Sunt cinci variante de traseu, cu o lungime totală între 109 și 113 kilometri, fiecare cu un cost uriaș de aproximativ 11 miliarde de euro, adică de două ori bugetul din fonduri europene pentru transport 2021-2027. Prima variantă de traseu are tuneluri cu o lungime de doar trei kilometri, dar pasaje și viaducte pe 64 de kilometri, adică mai mult de jumătate din lungimea totală a traseului. O altă variantă de traseu înseamnă tuneluri pe 41 de kilometri din cei 113 kilometri, adică mai mult de o treime din lungimea totală, iar cel mai lung tunel, de 13 kilometri, este proiectat pe sub albia râului Prahova, între Bănești și Cornu, această variantă costând 11,4 miliarde de euro. La aproape doi ani de la semnarea contractului pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic, firma de proiectare a predat cinci variante de traseu care menționează dificultățile proiectului: foarte multe zone naturale protejate, interferența cu DN 1 Valea Prahovei și cu magistrala CFR Ploiești – Brașov, numeroase demolări de case, interferența cu terenurile Ministerului Apărării sau cu monumentul istoric Castelul Cantacuzino de la Bușteni./abranescu/asalar

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (15 ianuarie)