Un grup internațional de oameni de știință din SUA, Canada și Germania a constatat că mâncătorii de dulciuri sunt mai uşor plăcuți în comunicare decât cei care preferă alimentele sărate sau acre. Concluziile cercetării au fost publicate în Journal of Research in Personality (JRP).
În cadrul studiului, 1.629 de respondenți din China, Germania, Mexic și SUA au completat chestionare, în care și-au exprimat preferințele gustative și trăsăturile de personalitate. Participanții au fost rugați să sublinieze măsura în care personalitatea lor se potrivește cu afirmații precum „Oamenii se simt în largul lor în prezența mea” pentru a evalua nivelul lor de prietenie și sociabilitate. Respondenții și-au împărtășit, de asemenea, atitudinile față de alimentele dulci (de exemplu, prăjituri cu ciocolată, înghețată și miere), precum și față de cele sărate, acre, amare și picante. Rezultatele au arătat o corelație semnificativă din punct de vedere statistic, deși nu foarte puternică, între plăcerea pentru dulciuri și percepția unei persoane ca fiind plăcută. Această corelație a fost observată în fiecare dintre cele patru ţări ai căror reprezentanți au participat la studiu.
(https://www.gazeta.ru/science/news/2024/11/10/24353557.shtml)/ssirbu
RADOR RADIO ROMÂNIA (11 noiembrie)