Acum 48 de ani, în data de 30 decembrie 1976, a fost semnat contractul de constituire a societăţii mixte româno-franceze Oltcit, „Citroën-ul din Oltenia“. În cursul ceremoniilor oficiale de la Paris (17 decembrie 1976) şi Bucureşti (30 decembrie 1976) s-a anunţat faptul că societatea mixtă OLTCIT se forma cu un capital social de 500 de milioane de franci francezi (circa 100 milioane de dolari, potrivit cursului de schimb FF-$ de la 1 ianuarie 1977), din care statul român deţinea 64% (prin Centrala Industrială de Autocamioane şi Autoturisme, împreună cu Întreprinderea de Comerţ Exterior „Autodacia”), iar 36% erau ale companiei „Citroën”. Un an mai târziu, în 1977 începe construirea fabricii de la Craiova, tehnologia fiind adusă din Franţa. Uzina avea o suprafaţă de 350.000 de metri pătraţi, iar toată platforma industrială avea 114 hectare de teren. În 1991, Citroën şi-a vândut participaţia la Oltcit către statul român, acesta redenumind compania Automobile Craiova. Producţia a continuat până în 1994, când au sosit la Craiova coreenii de la Daewoo. Ultimul Oltcit a ieşit de pe linia de producţie în 1996, sub brandul Oltena. Ulterior, după ce Daewoo a dat faliment, în 2008, la Craiova au ajuns cei de la Ford, care își desfășoară și în prezent activitatea în fosta fabrica Oltcit.
RADOR (30 decembrie)