O nouă abordare a clasicilor literaturii

Cum poate fi menținută vitalitatea operelor literare clasice în era digitală? Wu Yaduo, o elevă de liceu în vârstă de 17 ani din Chengdu, provincia Sichuan din sud-vestul Chinei, oferă răspunsul ei. Folosindu-și iPad-ul și pensulele expresive, Wu transformă povești din literatura clasică – „Dream of the Red Chamber”, „Water Margin”, and „The Peony Pavilion” – precum și viețile unor poeți renumiți precum Qu Yuan, din perioada statelor războinice (475-221 î.Hr.), și Li Bai, din dinastia Tang (618-907), în videoclipuri animate, desenate manual. Creațiile sale au atras zeci de mii de adepți și milioane de vizualizări online. Pentru Wu, aceste lucrări sunt atemporale deoarece explorează emoții umane universale și teme sociale durabile. Cu toate acestea, ea consideră că este esențial să se facă o punte între aceste opere clasice și viața modernă, pentru a le face mai ușor de înțeles și mai atractive, în special pentru publicul tânăr. Wu a decis să înceapă cu texte din manualele chinezești de liceu după ce a observat că mulți elevi sunt refractari la aceste opere doar pentru că fac parte din programa școlară. „Vreau să reinterpretez operele clasice într-un mod modern, trendy, care să rezoneze cu tinerii” – a spus ea. „Clasicii nu ar trebui să fie puși pe un piedestal; în schimb, ar trebui să îi aducem mai aproape, integrându-i în viața noastră de zi cu zi” – afirmă Wu. Abordarea sa inovatoare a primit sprijin entuziast din partea celor din jur. Profesorul ei de chineză nu numai că îi încurajează creativitatea, dar îi și permite să își prezinte videoclipurile în clasă.

(https://www.chinadaily.com.cn/a/202501/08/WS677da944a310f1265a1d9872.html)/ssirbu

RADOR RADIO ROMÂNIA (9 ianuarie)