Motorul Titanicului, regăsit în Banat: o comoară inginerească expusă la Muzeul Mineritului din Anina

În adâncurile Banatului, în fostă mină din Anina, se ascunde de zeci de ani un motor cu aburi identic cu cele folosite pe faimosul vas Titanic. Mai mult decât o simplă piesă tehnologică, acest motor poartă un cod de serie identic cu cele ale mașinilor de pe celebrul transatlantic. Potrivit legendei locale – susținută de numeroase coincidențe – motorul ar fi fost destinat chiar Titanicului, dar a ajuns, printr-un joc al sorții, în minele din România. Soarta a făcut ca ambele motoare – cel de pe Titanic și cel din Anina – să fie înghițite de adâncuri. Însă, dacă epava Titanicului rămâne inaccesibilă, motorul din Anina este pe cale să revină la lumină. Restaurat cu grijă și conservat într-o formă remarcabilă, acest colos mecanic devine punctul central al unei noi expoziții la Muzeul Mineritului din Anina. Vizitatorii vor avea ocazia să descopere o poveste incredibilă, la granița dintre realitate și legendă. Expoziția oferă o experiență imersivă ce conectează istoria industrială a Banatului cu una dintre cele mai cunoscute tragedii maritime din lume. Fiecare detaliu al motorului – de la construcția sa robustă până la marcajele originale – ilustrează măiestria inginerească a începutului de secol XX.
De ce merită să vizitezi Muzeul Mineritului din Anina?
Vezi un motor identic cu cele de pe Titanic, într-o stare de conservare excepțională
Descoperi istoria industrială a Banatului, prezentată interactiv și captivant
Explorezi o expoziție unică în Europa, cu valoare tehnologică și emoțională
Muzeul Mineritului din Anina așteaptă vizitatorii cu o poveste fascinantă, unde trecutul revine spectaculos la viață fără să te scufunzi la 4.000 de metri adâncime. Amintim că, Titanicul era echipat cu trei motoare principale – două cu abur cu patru cilindri alternativi, cu triplă expansiune și o turbină Parsons de joasă presiune plasată central – fiecare antrenând o elice. Cele două motoare alternative aveau o putere combinată de 30.000 de cai putere, adică 22.000 kW.(RADIO REŞIŢA – 10 aprilie)/asalar/ddaniela

RADOR RADIO ROMÂNIA (12 aprilie)