Comisia Europeană a constatat că TikTok încalcă legislația europeană privind serviciile digitale în privința publicității electorale. Concluzia comunicată astăzi are legătură directă cu investigația Comisiei în legătură cu evenimentele din campania electorală de anul trecut pentru alegerea președintelui României. Constatarea comisiei va fi trimisă Comitetului European pentru Servicii Digitale, iar în cazul unei confirmări, platforma online TikTok ar putea fi amendată cu până la șase procente din cifra de afacere anuală mondială./mlazar/ilapadat
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 15 mai)
Drept la replică, transmis Agenției de presă Rador Radio România
„Analizăm constatările preliminare ale Comisiei cu privire la registrul nostru de publicitate și rămânem angajați să ne respectăm obligațiile conform DSA. Deși susținem obiectivele reglementării și continuăm să ne îmbunătățim instrumentele de transparență a reclamelor, nu suntem de acord cu unele dintre interpretările Comisiei și remarcăm faptul că îndrumările sunt oferite prin constatări preliminare, în loc să fie prezentate prin ghiduri clare și publice. Un cadru echitabil și o aplicare consecventă a regulilor sunt esențiale. Vom continua să colaborăm cu Comisia, așa cum am făcut pe tot parcursul acestui proces.” – Purtător de cuvânt TikTok.