Fast-food-ul nu mai este la modă?

Sondajul MCC arată că tinerii preferă mai degrabă mâncarea gătită acasă. Majoritatea persoanelor, cu vârste cuprinse între 15 și 39 de ani, consumă rareori mâncare de tip fast-food sau mâncare tradițională de la restaurante, iar gătitul acasă joacă un rol important în obiceiurile lor alimentare, a constatat Institutul de Cercetare a Tineretului al Colegiului Mathias Corvinus (MCC) în cea mai recentă cercetare a sa, transmisă marți Agenţiei de Presă MTI.
Mathias Corvinus Collegium a menţionat: Conform sondajului, marea majoritate a tinerilor ungari (79%) concumă rar sau niciodată mâncăruri de tip fast-food. Cei mai mari consumatori de fast-food sunt tinerii, cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani (26%), și cei din Budapesta (31%). De asemenea, 78% dintre cei chestionați își pregătesc mesele pentru ei sau pentru membrii familiei lor cel puțin o dată pe săptămână. 88% dintre tinerii, cu vârste cuprinse între 25 și 29 de ani, și chiar fiecare al doilea tânăr, cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani gătesc acasă în mod frecvent. În schimb, doar 7,8% dintre tinerii, cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani, gătesc zilnic, în timp ce în alte grupe de vârstă procentul celor care gătesc zilnic este de 38-40%. Nouăzeci la sută dintre tinerii respondenți merg rar sau niciodată la restaurantele tradiționale. Dintre femei doar cinci la sută și dintre bărbaţi doar 12 la sută merg la restaurantele tradiționale.
Potrivit sondajului, mâncarea livrată la domiciliu este, de asemenea, mai puțin frecventă în rândul tinerilor, două treimi comandă rareori mâncare, iar 15% niciodată. Tinerii comandă mâncare săptămânal în principal în orașe, în capitală (într-un procent de 20-20 la sută) și în reședințele de județ (26 la sută). În așezările mai mici, această rată este de doar nouă la sută, ceea ce se poate datora și disponibilității limitate a serviciilor.
Rezultatele cercetării au mai arătat că 63% dintre tineri nu consideră restaurantele fast-food la modă și doar zece procente sunt de acord că mersul la restaurantele fast-food este la modă. Există diferențe semnificative în funcție de grupele de vârstă, tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani consideră restaurantele fast-food la modă într-o proporție dublă față de media (22%). Cercetarea, care a utilizat un eșantion reprezentativ, a fost realizată în ianuarie 2025 pe un eșantion de 1.000 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 39 de ani din Ungaria, prin interviuri online susținute de un chestionar completat de participanți. (www.magyarhirlap.hu)/RADOR RADIO ROMÂNIA//rganciu/vdraguta

RADOR RADIO ROMÂNIA (29 mai)