Ziua fără Tutun a fost marcată la nivel mondial

Realizator: Gabriela Mitrovici – Sâmbătă a fost marcată, la nivel mondial, Ziua fără Tutun. Tema din acest an a fost legată de promovarea produselor din tutun și din nicotină. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, companiile din industria tutunului investesc peste un miliard de dolari pe oră în publicitate și folosesc tactici înșelătoare pentru a vinde produse nocive. Sub arome atrăgătoare se află pericole ascunse – a spus recent Simone Saint Claire, expert în controlul produselor din tutun din cadrul OMS.
Simone Saint Claire: Cei care lucrează în industria tutunului sunt conștienți de faptul că produsele lor ucid aproximativ opt milioane de oameni la nivel global în fiecare an. Pentru a-și susține afacerile, ei trebuie să recruteze continuu noi utilizatori pentru a-i înlocui pe cei care mor din cauza utilizării produselor lor. Și pentru că produsele lor sunt atât de dăunătoare, trebuie să facă tot ce le stă în putință pentru a le face atractive, mai ales pentru tineri. Una dintre cele mai mari tactici ale lor este aroma; dacă te gândești bine, tutunul în sine este dur și neatrăgător, dar când adaugi mentă, mango, bubblegum sau vanilie, situația se schimbă. Aromele sunt menite să atragă și apoi să creeze dependență. Acest lucru nu este întâmplător, este premeditat. Cercetările arată că aromele sunt printre principalele motive pentru care copiii și tinerii încep să folosească nicotina și produsele din tutun și, odată ce s-au apucat de fumat, devin dependenți./RADOR RADIO ROMÂNIA/abranescu/asalar

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI  – 31 mai)