Hitul lui Rick Astley, „Never Gonna Give You Up”, atinge un prag simbolic

O piatră de hotar extrem de simbolică. Melodia de succes a lui Rick Astley, „Never Gonna Give You Up”, a depășit un miliard de redări pe Spotify, la 38 de ani de la lansare. Într-o declarație pentru „The Hollywood Reporter” artistul și-a exprimat bucuria.
Rick Astley explică: „Nu mi-aș fi putut imagina niciodată, în 1987, că ‘Never Gonna Give You Up’ va fi încă pe val decenii mai târziu”. El a adăugat: „Datorită platformelor de streaming, o întreagă nouă generație a putut descoperi o muzică ca a mea. Să ajung la un miliard de stream-uri este ceva la care nu am visat niciodată și, tuturor celor care au ascultat, le mulțumesc”.
În 1987, Rick Astley a cunoscut succesul cu această melodie. A ajuns pe primul loc în peste douăzeci de țări, rămânând pe această poziţie timp de cinci săptămâni în Marea Britanie și două în SUA. Albumul său de debut, „Whenever You Need Somebody”, s-a vândut în 15 milioane de exemplare.
În anii 2000, melodia a reapărut rapid în atenția publicului datorită internetului. Era ceva obișnuit să vezi bloggeri și alți utilizatori de internet păcălindu-și cititorii cu link-uri plasate în textele lor care, odată accesate, redirecționau către videoclipul muzical. Numele acestui „fenomen”? Rickroll. O glumă care, fără îndoială, a ajutat videoclipul muzical să ajungă la un miliard de vizualizări pe YouTube în 2021. (www.lesoir.be – 3 iunie)/rcostea

RADOR RADIO ROMÂNIA (4 iunie)