La Rastatt începe revoluţia producţiei noilor autoturisme Mercedes

Mercedes-Benz își dezvoltă metoda de producție cu noul CLA construit la uzina Rastatt din Germania, valorificând integrarea cu inteligența artificială și, pentru prima dată, cu sistemul de operare Mercedes-Benz în ecosistemul de producție digitală, pentru o abordare a producției numită „Digital First”. Mai exact, diversele componente vor proveni de la alte uzine germane: grupurile motopropulsoare și punțile electrice de la uzina Stuttgart-Untertürkheim; piesele caroseriei și componentele structurale ale caroseriei de la fabrica din Kuppenheim; iar bateriile de la fabrica din Kamenz. Mai exact, diversele componente vor proveni de la alte uzine germane: grupurile motopropulsoare și punțile electrice de la uzina Stuttgart-Untertürkheim; piesele caroseriei și componentele structurale ale caroseriei de la fabrica din Kuppenheim; iar bateriile de la fabrica din Kamenz. Ulterior, Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) va produce modelul CLA şi pentru piața chineză, producând totodată bateriile și motoarele electrice. În fabrica maghiară din Kecskemét, după începerea producției CLA, vor fi construite și alte modele, iar motoarele electrice ale noului CLA vor proveni de la fabrica din Sebeș, România. Începerea producției modelului CLA la Rastatt a fost precedată de o amplă restructurare realizată într-un timp record. De fapt, a fost nevoie de doar câteva săptămâni pentru a configura o nouă linie de producție în Hala 4.0 cu ajutorul simulării digitale de înaltă precizie, pentru a obține câștiguri semnificative în ceea ce privește eficiența, timpii și costurile.
În plus, sistemul de operare Mercedes-Benz (MB.OS), utilizat pentru prima dată în producția de serie a noului CLA, utilizează o arhitectură chip-to-cloud care permite transferul software-ului vehiculului prin intermediul unui server central Mercedes-Benz Intelligent Cloud, mai degrabă decât prin intermediul diverselor module hardware. Acest centru de producţie producție flexibilă, care poate produce atât vehicule electrice, cât și hibride din aceeași linie, utilizează inteligența artificială pentru a monitoriza subprocesele din cabinele de vopsire în locul sistemelor de control convenționale, pentru a reduce consumul de energie cu 20% și a scurta semnificativ timpii de pornire ai procesului. Prin integrarea producției noului CLA în construcția diferitelor modele din Clasa A, B, GLA și EQA, care sunt produse la Rastatt, într-o fabrică cu 6.000 de angajați, au fost implementate măsuri pentru reducerea consumului de energie printr-o nouă generație de roboți de economisire a energiei pentru construcția caroseriei, recuperarea căldurii în sistemele de ventilație și introducerea unor sisteme moderne și inteligente de control al iluminatului.(www.ansa.it)/RADOR RADIO ROMANIA/cpaunel/vdraguta

RADOR RADIO ROMÂNIA (6 iunie)