Temperaturile ridicate din interiorul autovehiculelor pot afecta serios siguranţa la volan. Un studiu al Universităţii din Hamburg arată că, atunci când temperatura în maşină depăşeşte 35°C, efectul asupra şoferului este echivalent cu o alcoolemie de 0,05%. De asemenea, o diferenţă de 10°C în habitaclu (35°C faţă de 25°C) poate reduce timpul de reacţie cu 20%. Acesta este motivul pentru care sistemele de climatizare sunt atent proiectate de producători. Dacă aerul rece nu ajunge în spate, este posibil ca gurile de ventilaţie să fie orientate greşit – acestea trebuie direcţionate în sus, nu spre faţă. La temperaturi exterioare de peste 40°C, în interior se pot atinge şi 70°C. Deschiderea uşilor şi geamurilor înainte de pornirea aerului condiţionat poate reduce temperatura cu până la 25°C. Recircularea aerului activată permanent nu este eficientă – modul „Auto” reglează automat fluxul şi momentul potrivit pentru activare. Sistemul de climatizare necesită întreţinere, la fiecare 10.000 – 15.000 km. Activarea periodică a aerului condiţionat şi iarna previne defectarea sistemului. Pentru menţinerea unei temperaturi suportabile în maşină, sunt utile husele de parbriz, acoperirea bordului şi a volanului, dar şi depozitarea obiectelor sensibile la umbră. Culoarea caroseriei influențează temperatura interioară – diferenţa dintre o maşină de culoare deschisă şi una de culoare închisă poate fi de 5°C. Geamurile fumurii laterale şi spate reduc semnificativ căldura, iar parcarea la umbră sau sub copaci are efecte benefice./ddaniela
(www.focus-news.net – 27 iunie)