RADIO FRANCE INTERNATIONALE: Criza facturilor: Ministrul Energiei anunță cum își pot recupera clienții banii de la companii

Executivul a introdus miercuri obligativitatea recalculării facturilor la energie emise eronat, cele unde nu au fost aplicate mecanismele de plafonare şi compensare, furnizorii având obligaţia recalculării în termen de 15 zile, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Dacă diferența de sumă e mai mare de 100 de lei, spune ministrul, furnizorul trebuie să înapoieze banii, la cererea clientului, în termen de 5 zile.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit de distribuitori, transmite Mediafax.
„Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu.

Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.
În plus, pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.

„Aşa cum Guvernul a promis, astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori. Emise eronat, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare şi compensare. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze fără penalităţi în termen de 15 zile şi, de asemenea, pe perioada acestor de 15 zile se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora”, a spus ministrul.

El a subliniat că, pentru a preîntâmpina „posibile eventuale abuzuri ale unei părţi” faţă de clienţi, pe perioada de valabilitate a acestei Ordonanţe de Urgenţă de plafonare şi compensare sunt interzise debranşările, scrie Agerpres.
„Exact ceea ce am promis am şi făcut. Începând de la data publicării în Monitorul Oficial a Ordonanţei Ministerului Muncii prin care se reintroduce şomajul tehnic se modifică şi alte acte normative, respectiv Ordonanţa 118 (privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022 n.r) şi Legea 259”, a afirmat Virgil Popescu.

https://www.rfi.ro/politica-economie-social-141688-criza-facturilor-ministrul-energiei-anunta-cum-isi-pot-recupera

Articol de Eliza Casandra

RADIO FRANCE INTERNATIONALE – 19 ianuarie