Vodafone România se alătură campaniei „Iubirea care bate la ochi” susținută de Asociația Zi de Bine

Campania „Iubirea care bate la ochi”, dedicată victimelor violenței domestice, a strâns până în prezent peste 30.000 de euro. Cauzei lunii noiembrie s-a alăturat și compania Vodafone România, care va susține financiar activitatea de management al proiectului și care a donat 1.000 de cartele SIM cu servicii telecom gratuite pentru dispozitivele MINERVA, un sistem mascat discret într-o bijuterie. Cu ajutorul acestui dispozitiv, peste 1.000 de femei, victime ale violenței domestice, vor putea apela rapid la 112 dacă agresorul încalcă ordinul de protecție.

La începutul lunii noiembrie, Asociația Zi de Bine, cu sprijinul AVON România și al ONG-urilor Centrul Filia, Asociația Anais și Asociația Luthelo, au lansat campania „Iubirea care bate la ochi”, cu scopul de a trage un semnal de alarmă în privința violenței domestice. Până în prezent, 139 de persoane, printre care și jurnalistul Alex Dima, și-au donat ziua de naștere, suma totală strânsă în urma donațiilor ridicându-se la peste 30.000 de euro, din cei 50.000 necesari acestei cauze.

„Când Melania Medeleanu mi-a povestit despre iniţiativa Asociaţiei Zi de Bine, am simţit cum eforturile noastre din ultimul an în ceea ce priveşte protejarea victimelor violenţei domestice vor putea căpăta o nouă dimensiune, prin complementaritate. Proiectul „Iubirea care bate la ochi” vine în completarea demersurilor Fundației Vodafone România de a sprijini victimele violenței domestice prin dezvoltarea aplicației mobile gratuite Bright Sky Ro. Dacă aceasta are un rol de suport, dar și de educare și prevenție prin informațiile și funcționalitățile sale, proiectul „Iubirea care bate la ochi” susține victimele care au făcut deja primii pași spre a se salva din mediul toxic și care au nevoie să fie protejate în cazul nerespectării ordinului de protecție de către abuzatori. Ambele iniţiative sunt cu atât mai relevante în contextul pandemic actual în care numărul cazurilor de abuz domestic a crescut, ca urmare a izolării”,  a declarat  Cristina Stăiculescu, Director de Comunicare & CSR Vodafone România.

Cauza violenței domestice nu a trecut neremarcată nici printre influențatorii și creatorii de conținut, care au decis să susțină și să promoveze cauza pe paginile lor de social media, dar și prin articole pe blog. Astfel, Dana Rogoz, Prințesa Urbană, Mihai Petre, Andrei Cismaru, Cristian China Birta, Mihai Bobonete și Alex Dima s-au numărat printre cei care au răspuns prezent și au transmis mesajul campaniei mai departe, către publicul larg.

„Știți de ce îi este atât de greu unei femei să găsească drumul spre ieșire? Pentru că atunci când îndrăznește să-și povestească calvarul, de cele mai multe ori aude „de ce nu pleci?”.  Această întrebare nu reprezintă o grijă, ci mai degrabă o nerostită acuzație. Niciuna dintre femeile care trăiesc experiența abuzului nu merită o astfel de soartă. Așa că, luna aceasta, am decis că este momentul să facem mai mult decât să punem întrebări. Cu sprijinul donatorilor și sponsorilor noștri vom dezvolta Minerva, o bijuterie de 112 karate”, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine.

Cei care doresc să se alăture acestei campanii pot face o donație în valoare de 2 euro printr-un SMS cu textul SUS la numărul 8845 sau își pot dona ziua de naștere aici:

https://ziuata.galantom.ro/mystory/fundraising_pages/create?id_project=1049

Statisticile privind violența domestică în România sunt îngrijorătoare. Cele mai recente date arată că una din patru femei a fost agresată de partener sau de fostul partener. Conform datelor Inspectoratului General al Poliției Române, în primele nouă luni ale anului au fost înregistrate 34.798 de victime ale violenței domestice și s-au emis aproape 6.500 de ordine de protecție împotriva agresorilor, cu 10% mai multe decât în aceeași perioadă a anului 2019.