Apa de pe Terra a fost adusă de asteroizi, nu de comete

Descoperirile făcute cu ajutorul navei spaţiale europene Rosetta, care a asolizat pe o cometă în luna august anul acesta, infirmă teoria conform căreia cea mai mare parte a apei de pe Terra ar fi fost adusă de comete. Vehiculul spaţial a analizat semnătura chimică a gazelor de pe cometa botezată 67P/Churyumov-Gerasimenko, comparând-o cu cea a apei de pe Pământ. Testele efectuate arată că structura apei de pe cometa studiată este deosebită de a apei de pe planeta noastră. Şi întrucât se presupune că acest corp ceresc este un exemplu tipic de cometă, provenind din zonele îndepărtate ale sistemului solar, constatarea infirmă ipoteza că apa din oceanele de pe planeta noastră ar proveni din comete. Instrumentele aflate la bordul navei Rosetta au stabilit că apa de pe cometa 67P conţine un raport deuteriu/hidrogen de trei ori mai mare decât al apei de pe Terra. Specialiştii se întreabă de multă vreme de unde provine apei de pe planeta noastră. Cu vreo 4,6 miliarde de ani în urmă, Terra era extrem de fierbinte şi probabil aici nu se găsea apă. Şi atunci, de unde a venit aici cantitatea imensă de apă din oceane? Cercetătorii presupun că sursa cea mai credibilă este reprezentată de cometele sau de asteroizii pe care se află cantităţi mari de gheaţă. Studiind craterele formate pe Lună şi pe alte corpuri cereşti, savanţii au lansat teoria că Pământul şi alte planete au fost lovite de numeroase comete şi asteroizi, în urmă cu 4,1-3,8 miliarde de ani. Ei susţin că Terra a fost „însămânţată” cu apă în această perioadă.