Maghiarii din străinătate sunt consideraţi deja „o piaţă specială”, iar pentru aprovizionarea lor au fost înfiinţate magazine speciale. Potrivit ultimelor evaluări, numărul maghiarilor care trăiesc, de exemplu, la Londra, depăşeşte 200.000. Cei care lucrează aici aduc un beneficiu şi pentru agentului de vânzări, dar şi pentru firmele de curierat, scrie portalui mno.hu, citat de Inforadio. „De o jumătate de an mi-am schimbat afacerea, deoarece foarte mulţi maghiari au venit aici în zonă şi am observat că ideea ar putea să meargă. De atunci vând numai produse româneşti şi ungureşti. Ideea mea a avut succes, deoarece am tot mai mulţi cumpărători”, a spus Liviu Pop, care are un magazin mixt într-un cartier de la periferia Londrei. Bărbatul de naţionalitate română vindea cu câţiva ani în urmă doar produse poloneze, deoarece la Londra, cel mai mare grup străini care lucrează aici este format de polonezi, iar potrivit unui sondaj, numărul lor ar putea atinge chiar şi o jumătate de milioan. Potrivit datelor unui sondaj realizat anul trecut, numărul maghiarilor care trăiesc la Londra a ajuns la la 200.000. Într-un articol publicat despre maghiari de Euronews, numărul lor era apreciat la 203.000.
Vânzătorul român ştia puţin ungureşte şi înainte de a schimba profilul magazinului său, timp de un an, a învăţat într-un ritm intensiv limba maghiară. El comandă, de regulă, prin firmele internaţionale de curierat, produsele din Ungaria: salam pick, diferite tipuri de caşcavaluri şi vinuri. Cel mai popular produs vândut de el este Brânza Rudi (Rudi Turó) care este căutat tot mai mult chiar şi de cumpărătorii englezi, iar pentru sărbătorile de Crăciun el a reuşit să comande chiar şi peşte de Dunăre. Magazinul lui Liviu Pop nu este ieftin nici pentru buzunarele londonezilor, preţurile practicate de el fiind de două ori şi jumătate mai mari faţă de preţurile din Ungaria, dar dincolo de acest aspect, are foarte mulţi cumpărători.
(www.inforadio.hu – 6 martie)