Studiu IMAS privind comportamentul financiar al tinerilor din România

Tinerii români sunt printre cei mai dispuşi să dea bani pe haine, încălţăminte şi accesorii, fiind întrecuţi în zona de est şi centru a Europei doar de austrieci. Românii cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani alocă lunar 33 de euro acestei categorii de cheltuieli, mult peste media regiunii, arată rezultatele unui studiu realizat de IMAS International la comanda Erste Group. Tinerii din România se remarcă şi în cifrele privind telefoanele mobile, clasându-se pe locul doi, tot după austrieci, şi la proporţia celor care deţin un smartphone încă din grupa de vârstă 17-19 ani. Tendinţa de a economisi este însă în creştere în România, mai arată datele studiului. De la începutul anului, acest gen de produse bancare a înregistrat cifre cu peste o treime mai bune decât în perioada similară a lui 2014, iar aproape 30% dintre cei care economisesc o fac pentru viitorul copiilor, un procent uşor peste media europeană.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 2 iunie