Campanii de strângere de fonduri pentru „Cuminţenia Pământului” de Constantin Brâncuşi

17 mii de persoane au donat în campania de strângere de fonduri pentru achiziţionarea lucrării „Cuminţenia Pământului” de Constantin Brâncuşi, a anunţat ministrul culturii, Corina Şuteu. Doar la festivalul Electric Castle, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute în judeţul Cluj, au donat aproape 8.000 de persoane. Până la jumătatea lunii fuseseră strânşi puţin peste 300 de mii de euro. Campania naţională „Brâncuşi e al meu” are ca ţintă strângerea sumei de 6 milioane de euro din donaţii publice până la sfârşitul lunii septembrie. Acestei sume i se adaugă 5 milioane de euro alocate de guvern pentru ca opera lui Brâncuşi să intre în proprietatea statului după achiziţionarea de la proprietarii săi actuali.
Şi Muzeul Naţional de Artă al României începe luna viitoare o campanie pentru încurajarea strângerii de fonduri necesare achiziţionării operei brâncuşiene. Noul director al instituţiei, Călin Stegerean, a declarat că iniţiativa se înscrie într-un efort mai amplu de a promova patriomoniul reprezentativ pentru istoria ţării: „Aceste proiecte majore au în vedere fructificarea patrimoniului existent în relaţiile cu coordonate care să le plaseze într-un context european şi internaţional. Asta înseamnă, pe de o parte, promovarea acestui patrimoniu în spaţii largi, este de la sine înţeles că mobilitatea valorilor face parte din acest proces european, dar, în acelaşi timp, să avem valorile europene din muzee, să le avem în muzeul nostru. Acest muzeu este printre puţinele din România care are infrastructura necesară, adică spaţii cu microclimat, spaţii de o anumită amploare, care să permită aducerea unor expoziţii de mare anvergură, aşa cum le vedem în majoritatea capitalelor europene, să le vedem la Bucureşti”.

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 22 iulie)