Apel al purtătorului de cuvânt al STS, Cătălin Chirica

Odată cu primele măsuri luate pentru prevenirea şi combaterea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus şi până în prezent operatorii STS au primit peste 26.000 de apeluri pe acest subiect la numărul de urgenţă 112. Cele mai multe dintre acestea nu reprezentau urgenţe reale – a precizat pentru postul nostru de radio purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirica:
Cătălin Chirica: În situaţia în care se primeşte un apel referitor la COVID-19 adaptat la fiecare situaţie prezentată de persoana care suna la 112. Spre exemplu, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome specifice sunt direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, iar cele privind persoanele care nu respectă regimul de autoizolare sau de carantină stabilit de autorităţi sunt direcţionate către poliţie. Statistic vorbind, în această perioadă sună la 112 aproximativ 1.000 de persoane pe zi. În cele mai multe cazuri, cetăţenii au sunat la acest număr unic de urgenţă pentru a afla informaţii despre coronavirus fără a avea urgenţe reale. Spre exemplu, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în data de 19 martie, când operatorii STS au preluat 1.604 apeluri. Pe această cale, dorim să le reamintim celor care ne ascultă să apeleze responsabile Serviciul de Urgenţă. Să sune la 112 doar când au o urgenţă, iar pentru informare să folosească linia telverde la numărul de telefon 0800.800.358./pvelisar

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 31 martie)