Recomandări pentru angajatori şi angajaţi pentru telemuncă elaborat de Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică

Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a elaborat un set de recomandări pentru angajatori şi angajaţi pentru telemuncă.

Experţii în domeniu îi sfătuiesc pe angajatori, printre altele, să ofere o politică clară în cazul muncii de acasă – de la accesul la resursele companiei până la persoanele de contact în caz de nevoie.

Reporter: Experții în securitate cibernetică mai recomandă implementarea unor măsuri de securitate pe calculatoare și le mai sugerează angajatorilor să permită doar salariaților săi se să se conecteze la rețeaua companiei. Pe de altă parte, pe angajați CERT.ro îi sfătuiește să folosească doar dispozitive și software furnizat de companie și să creeze parole puternice, conectarea la rețeaua companiei trebuie să se facă doar printr-o conexiune privată asigurată de angajator.

De asemenea, planurile de lucru trebuie discutate cu conducerea și membrii echipei în perioada lucrului de la distanță, inclusiv distribuirea sarcinilor, a termenelor și a canalelor de comunicare.

În cazul în care utilizarea dispozitivului personal este singura opțiune de lucru și angajatorul permite folosirea lui, angajatul trebuie să se asigure că sistemul de operare și software al dispozitivului sunt actualizate, există o soluție antivirus instalată, iar conexiunea este securizată printr-o rețea privată aprobată de companie./dsirbu

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 19 noiembrie