Comunicat de presă – Regional Air Services – aeroport Tuzla

Statul roman deschide un nou punct de vama si frontiera, primul de acest fel realizat fara eforturi de la bugetul public, cu sprijinul Aeroportului Tuzla.

Este o veste foarte buna ca, in sfarsit, investitii de interes public general care anterior erau platite din bugetul de stat gasesc, acum, finantare din mediul privat!

Pentru ca deschiderea unui punct de vama si frontiera reprezinta o investitie substantiala, care pune presiune asupra bugetului public, statul roman si Regional Air Services – aeroport Tuzla dezvolta un parteneriat prin care sa rezolve acest impediment si sa asigure totodata cele mai bune conditii de acces si trafic pe calea aerului.

Astfel, nivelul de siguranta si securitate in privinta accesului persoanelor va fi imbunatatit, lucru care nu poate decat sa bucure pe toata lumea.

Proiectul vine in sprijinul intereselor societatii civile, asa cum sunt acestea definite prin politicile Comisiei Europene (respectiv Strategia privind evolutia uniunii vamale, Decizia nr. 624/2007/CE a Parlamentului European si Consiliului, din 23 mai 2007, de instituire a unui program de actiune pentru vama in Comunitate (Vama 2013), Decizia Nr. 253/2003/EC a Parlamentului European si a Consiliului din 11 februarie 2003 care adopta programul de actiune pentru vami in interiorul Comunitatii) –  politici care vizeaza accesibilizarea spatiului european prin crearea facilitatilor de vama si frontiera, in special acolo unde activitatea economica sustine aceasta cerere.

Este un proiect modern, inteligent si sigur, un pas catre o tara ca-n afara – pentru ca acest model este foarte raspandit in UE.

Reamintim ca Aeroportul Tuzla a fost premiat in anul 2009 de catre Airport Forum drept “cel mai dinamic aeroport din Romania”. Este un aeroport viu, atragator, performant, in pas cu vremurile si care ocupa de 15 ani locul 2, 3 si, mai rar, 4 in ceea ce priveste numarul de miscari de aeronave si un loc fruntas in ceea ce priveste numarul de pasageri. Compania are experienta uriasa in aviatia generala, unde este lider de piata.

Absenta unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal pentru traficul international de calatori si marfuri pe Aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism si a proprietarilor de aeronave medii si mici fata de zona de sud a litoralului, impune tranzitarea pasagerilor prin alte puncte vamale, ceea ce presupune dezavantaje economice, de timp si de siguranta pentru acestia (lungirea traiectului de zbor, cresterea costurilor operaționale si diminuarea coeficientului de siguranta prin scaderea rezervei de combustibil). In cazul calatoriilor offshore apar dezavantaje suplimentare, precum ocolirea poligonului de trageri sol-aer CAP MIDIA si a zonei combinatului Petrochimic MIDIA-NAVODARI, costurile aferente implementarii procedurilor offshore intr-o alta locatie, inexistența dotarilor pentru mentenanta costumelor de supravietuire, utilizarea dificila a echipamentelor de radiocomunicații si multe altele.

Constanta este al doilea oras din tara ca marime si este deservit, in partea de nord, de aeroportul Mihail Kogalniceanu – care este focalizat pe traficul de avioane mari, dar si militare si de Tuzla, care deserveste zona de sud si este focalizat pe traficul mic si mediu si care va functiona ca un racord cu tari de interes turistic precum Turcia, Grecia sau Bulgaria. In consecinta, cele doua aeroporturi se completeaza ca servicii. Faptul ca focalizarea pe aceste servicii raspunde nevoilor pietei si este corecta din punct de vedere economic se reflecta in chiar rezultatele si evolutia Aeroportului Tuzla.

Deschiderea unui punct de vama si frontiera este impusa de existenta unei cereri motivate de piata, iar lipsa acestei facilitati ar fi un instrument de presiune impotriva aeroportului si o forma de santaj economic, pe care statul roman nu si-o poate asuma in conditiile democratiei.

Experienta de peste 25 de ani, auditurile externe si interne extrem de riguroase care confirma calitatea operatiunilor, dar si cererea foarte ridicata de servicii vamale pe care nu le-a putut onora pana acum recomanda Regional Air Services – Aeroport Tuzla pentru gazduirea atat de necesarului punct vamal.

Aeroportul Tuzla se numara printre putinele aeroportului care au obtinut certificarea calitatii prin standardele ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001 – inclusiv sub supravegherea externa a beneficiarilor – companii de importanta strategica pentru economia romaneasca, precum OMV Petrom, CGG Veritas, Exon Mobil si altii.

Avand in vedere ca facilitatea de vama si frontiera este un serviciu al statului in beneficiul cetatenilor, faptul ca Aeroportul Tuzla este dispus sa sustina proiectul este un urias beneficiu pentru comunitate, avand in vedere ca pentru un aeroport similar, cu un trafic de 50 de ori mai mic, statul roman a fost nevoit sa cheltuiasca cateva milioane de euro bani publici pentru crearea unei astfel de facilitati.

Statul roman este direct interesat in angajarea acestui parteneriat in beneficiul cetatenilor sai, economisind, cu ajutorul aeroportului Tuzla, bani publici. Pentru atingerea obiectivelor acestui proiect, Aeroportul Tuzla isi asuma misiunea de a gestiona noua activitate cu profesionalismul de care a dat dovada si pana acum in toate demersurile sale.

Acest comunicat functioneaza si ca DREPT LA REPLICA si solicitam sa fie tratat conform cerintelor legale in materia dreptului la replica de catre toti jurnalistii.

RAS Tuzla
Aeroport Tuzla
Tuzla 907295
Romania

RADOR – 19 martie