Experți de media din Europa și Asia, la o conferință organizată de Radio România

Marți, 7 decembriea.c., Radio România organizează, alături de ABU – Uniunea Audiovizualului Asia – Pacific, conferința Media & Culture Days, o nouă platformă de schimb de experiențe și bune practici între jurnaliști din Europa și Asia – Pacific.

„Conferința continuă proiectul de succes Media 2020, care s-a desfășurat începând din 2015, la inițiativa Radio România și a ABU, și care a reușit să creeze premisele unei cooperări strânse între profesioniști de media de pe ambele continente. În momente de criză, cultura devine un teritoriu fragil, adesea sacrificat în fața unor priorități considerate mai urgente. Suntem conștienți însă că pentru public cultura este aerul de care are nevoie, mai ales în perioade de cumpănă. Cultura nu este opțională, ea este vitală pentru manifestarea identității și a valorilor noastre”, a declarat Răzvan Ioan Dincă, Președintele Director General al Radio România.

Ca urmare a restricțiilor impuse de pandemie, conferința se va desfășura online, iar în deschidere vor vorbi Javad Mottaghi, Secretar General al ABU, și Răzvan Ioan Dincă, Președinte Director General Radio România. La eveniment vor participa reprezentanți ai unor prestigioase instituții de media publică din Belgia, Elveția, Cehia, China, Japonia, Malaysia și România. Între vorbitorii invitați se numără Edita Kudláčová, Head of Radio, EBU, Laurent Nègre, RTS Elveția, Sylvestre Defontaine, RTBF, Belgia, Olya Booyar, Head of Radio, ABU, dar și invitați de la NHK, Japonia, și de la Radio China International. Conferința își propune să genereze proiecte de cooperare media între cele două continente, pe teme de interes ca impactul pandemiei asupra culturii, soluții de depășire a crizei în industriile creative, noile tehnologii și strategii de atragere a tinerilor către cultură prin media publică.

O sesiune specială va fi dedicată unor studii de caz cu privire la proiecte de succes derulate pe durata pandemiei. Radio România Cultural va prezenta proiectul Acasă, care cuprinde povestea ultimilor doi ani în care postul de radio și-a regândit grila de programe pentru a fi alături de public. O altă inițiativă, coordonată de Oltea Șerban – Pârâu, este COOLsound, un proiect de promovare a artiștilor români pe o platformă online interactivă – un fel de scenă virtuală – unde publicul să îi poată asculta. NHK, postul public de media din Japonia, va prezenta un proiect inovator dedicat unei spectaculoase idei de promovare în mediul digital, în tehnologia 8k, a patrimoniului cultural național japonez.

Participarea la conferința Media & Culture Days se poate face prin înscriere  pe https://www.abu.org.my/eventer/abu-media-and-culture-days-2021/ .