Peste 9.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul unic destinat semnalizării cazurilor de abuz, de la lansarea sa, la începutul lui ianuarie

Peste 9.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul unic 119, destinat semnalizării cazurilor de abuz, exploatare și neglijarea copilului, în primele două săptămâni de la lansarea sa, pe 5 ianuarie. Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au sunat vizează abuzul fizic, emoțional, sexual, neglijarea, bullyingul și cerșetoria. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații în legătură cu diferite drepturi ale copilului: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensia alimentară sau alocație. În fiecare județ, în Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului există un birou de operatori call center 119 care funcționează în regim de permanență. Peste 100 de specialiști psihologi și asistenți sociali fac parte din echipele mobile de intervenţie, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare./rpatulea/ilapadat

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 25 ianuarie)