Contractul pentru achiziția celor 37 de trenuri electrice de lung parcurs încă nu poate fi semnat

Contractul pentru achiziția celor 37 de trenuri electrice de lung parcurs încă nu poate fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis oficial să excludă oferta unei asocieri de firme din China și România, dar a dispus și reevaluarea ofertei câștigătoare din partea producătorului din Franța. La licitația de aproximativ patru miliarde de lei va rămâne în cursă compania din Franța doar dacă după evaluarea ofertei Autoritatea pentru Reformă Feroviară decide că aceasta este conformă. În esență, după trei ani de la lansarea licitației pentru trenuri noi de parcurs lung, Ministerul Transporturilor încă nu poate semna contractul. În plus, licitația pentru cumpărarea a 40 de trenuri regionale de scurt parcurs a fost anulată și va fi reluată, dar cu riscul de a pierde finanțarea europeană pentru că termenul limită este anul viitor. Ultima achiziție de trenuri noi în România datează de acum mai bine de 15 ani./rpatulea/ilapadat

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 4 februarie)