Cum a devenit Instagram o poveste de succes

Context

Instagram este un serviciu online de photo-sharing, video-sharing și rețea socială care oferă utilizatorilor posibilitatea să încarce poze și video-uri, să le aplice filtre digitale, și să le distribuie pe o varietate de rețele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, Tumblr și Flickr.

De la bun început, Instagram a fost o poveste de succes. Aplicația a avut 1 milion de utilizatori după doar două luni de la lansare. Și a continuat să crească. Și să crească. Și să crească.

Creșterea exponențială s-a datorat faptului că oamenii din spatele Instagram au știut cum să o îmbunătățească permanent, cu noi funcții și efecte, și faptului că poate fi monetizată, aducând profituri serioase, la un moment dat.  Kevin Systrom și Mike Krieger au inventat Instagram și au dezvoltat împreună aplicația, mai întâi  în San Francisco (SUA), lansând-o pentru IOS în 2010. Kevin Systrom s-a născut în Massachusetts, pe 30 decembrie 1983. A studiat programarea pe calculator la Middlesex School din Concord, Massachusetts. Apoi a absolvit Stanford și a lucrat mai mulți ani la Google, unde a participat la dezvoltarea serviciilor Gmail, Google Calendar și a altor aplicații ale companiei Mountain View.

Părăsește Google și se alătură unor foști angajați ai gigantului, pentru a conduce o companie locală de recomandări, Nextstop. Această companie a fost cumpărata de Facebook în 2010.

Cum a început totul…

În timpul unei vacanțe în Mexic, Kevin Systrom a fost nemulțumit că smartphone-ul lui,  Iphone 4, nu a făcut fotografii de o calitate suficientă, pentru a le încărca pe rețelele de socializare. Așa că a dezvoltat un filtru digital pentru a îmbunătăți calitatea fotografiilor. Acest filtru a luat denuirea de X-Pro II și este unul dintre filtrele care sunt folosite și astăzi pe Instagram. Acest nou efect a fost încorporat într-o aplicație numita Burbn, pe care a creat-o și care a fost predecesorul celebrei Instagram.

Mike Krieger: Partenerul lui Kevin Systrom si co-fondatorul Instagram

 Mike Krieger s-a născut în Brazilia pe 4 martie 1986. A emigrat în Statele Unite și a intrat la Universitatea Stanford, unde l-a cunoscut pe Kevin Systrom.

Este inginer software și co-fondator al Instagram. El a dezvoltat toate îmbunătățirile aplicației în primii trei ani de funcționare, iar apoi au angajat o echipă de informaticieni și programatori.

Kevin Systrom este cel care a încărcat prima fotografie pe Instagram, pe 16 iulie 2010. În imagine apare un cățel și piciorul iubitei sale. Fotografia a fost “îmbunătățită” folosind filtrul X-Pro II. În ianuarie 2019, o banală imagine a unui ou face istorie. Fusese postată de @world_record_egg,  cont creat cu singurul scop de a o detrona pe Kylie Jenner, care deținea până atunci recordul pentru cea mai “like-uită”(apreciată) imagine de pe rețea. Astfel, oul a strâns peste 50 de milioane de like-uri, depășind cu mult poza postată de Kylie.

Instagram a devenit o afacere pentru mulți utilizatori, care datorită fanilor și marketingului online, câștigă bani serioși de pe urma fotografiilor postate.

Cel mai relevant exemplu este al fotbalistului Cristiano Ronaldo, care are în prezent peste 400 de milioane de urmăritori. Potrivit unei analize aparținând platformei de marketing în social media,  Hopper HQ și citată de Statista, Ronaldo câștigă mai mult decât orice alt influencer de pe Instagram pentru fiecare postare sponsorizată, adică o medie de 2,4 milioane de dolari de fiecare dată. Celebrul este gestul lui Cristiano Ronaldo, care a mutat în 2021 două sticle de Coca Cola în timpul unei conferințe de presă dinaintea meciului, în timp ce îi încuraja pe oameni să bea apă. Fulgerător,  4 miliarde de dolari au fost șterse din valoarea de piață a gigantului băuturilor răcoritoare – demonstrând perfect puterea uriașă pe care Cristiano Ronaldo și celebritățile ca el o au asupra opiniei publice, dar și forța Instagram.

 Alte celebrități care câștigă sume considerabile: Kylie Jenner –  1,84 milioane de dolari pentru astfel de postări, Lionel Messi, care și el face parte din top trei, cu un onorariu mediu de 1,78 milioane de dolari. Nu sunt departe nici  Selena Gomez (1,74 milioane de dolari), actorul Dwaine Jonhson (1,71 milioane de dolari) și Kim Kardashian (1,69 milioane de dolari). (top septembrie 2022).

În România, topul este dominat de Antonia, Delia și Dorian Popa. (Autor : Alexandru Balaci)

Bibliografie

Topul influencerilor: cine e cel mai „scump” pe Instagram în 2022

Cine a creat Instagram: cine sunt inventatorii celor mai populare rețele de foto-sharing din lume

https://ro.wikipedia.org/wiki/Instagram

Cei mai bine plătiți influenceri pe Instagram