Cercetătorii italieni au găsit un tratament, fără chimioterapie (prin imunoterapie) a cancerului colorectal

O posibilă descoperire în lupta împotriva cancerului a fost anunțată în urma unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Torino și de la Fundația Institutului de Oncologie Moleculară din Milano (Ifom) și finanțat de Fundația Airc pentru cercetarea cancerului.
Într-un comunicat publicat de portalul SitoNews, echipa de oameni de ştiinţă a declarat că a identificat o terapie pentru tratarea pacienților cu cancer colorectal, în prezent a doua cauză de deces la nivel mondial în rândul carcinoamelor.
”Terapia ar putea converti aceste tumori, care astăzi sunt greu de vindecat, în boli tratabile prin imunoterapie, crescând potențial procentul de pacienți care ar putea beneficia de această opțiune, aplicabilă în prezent doar în 5% din cazurile cu acest tip de tumori”, anunţă comunicatul de presă publicat pe site-ul de știri al Universității din Torino.
Rezultatul, la care s-a ajuns printr-o serie de experimente efectuate pe șoareci de laborator în celule de cultură, a fost publicat pentru prima dată în cunoscuta revistă Cancer Cell, care i-a dedicat şi o copertă.
La baza studiului se află așadar ideea abandonării chimioterapiei – care urmărește distrugerea celulelor tumorale prin administrarea de substanțe chimice – în favoarea imunoterapiei, care prevede în schimb stimularea sistemului imunitar al organismului uman. www.ilmessaggero.it