Italia propune obiective mai accesibile în privința reducerii emisiilor de carbon la autovehicule, declară ministrul Antonio Tajani

Italia va propune ca Uniunea Europeană (UE) să revină asupra planurilor de a opri, din 2035, vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel, a declarat joi ministrul de externe, Antonio Tajani. Parlamentul European a aprobat marți, în mod oficial, o lege care interzice efectiv vânzarea de mașini cu motor cu combustie pe teritoriul blocului european, peste 12 ani, vizând accelerarea trecerii la vehicule electrice și combaterea schimbărilor climatice. Tajani a spus că emisiile auto ar trebui reduse cu 90% în loc de 100%, obiectiv vizat de UE, potrivit cotidianului Corriere della Sera. „Trebuie să ne apărăm industria auto”, a menționat. „Sunt un mare susținător al mașinii electrice, dar obiectivele ambițioase trebuie atinse în mod real, nu doar pe hârtie. Italia va înainta propria sa contrapropunere: să limiteze reducerea la 90%, oferind industriilor șansa de a se adapta”. Regulile UE vor impune ca, până în 2035, producătorii de automobile să atingă obiectivul de reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi alimentate cu combustibili fosili, în blocul comunitar european. Industria auto din Italia, care este încă concentrată în mare parte pe tehnologia tradițională a motoarelor cu combustie, angajează direct sau indirect peste 270.000 de salariați și reprezintă mai mult de 5% din Produsul Intern Brut al țării, potrivit statisticilor asociației auto ANFIA. Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut, în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, potrivit ANFIA. Statele UE au convenit, în octombrie, anul trecut, asupra acordului privind interzicerea vânzării mașinilor cu motoare termice, dar încă trebuie să definitiveze regulile înainte ca acestea să intre în vigoare. Se așteaptă o decizie finală în luna martie./cstoica/sdm2

(REUTERS – 16 februarie)