Mărturisirile lui Michael Douglas: „Tatăl meu a cunoscut-o pe mama mea vitregă la Cannes”

”Am o legătură specială cu festivalul de film de la Cannes, pentru că tatăl meu, după ce a divorțat de mama mea când aveam 6 ani, a cunoscut-o aici pe mama mea vitregă, care m-a crescut timp de 63 de ani. Apoi am revenit aici de cinci ori, prima dată cu Sindromul China și ultima dată cu Liberace. Aşa că sunt onorat să primesc acest premiu”. Un Michael Douglas radiant s-a întâlnit cu presa pentru a vorbi despre cariera sa, binecuvântată cu două premii Oscar, ca producător al filmului „One Flew Over the Cuckoo’s Nest” și ca vedetă a peliculei „Wall Street”. ”Când l-am produs pe primul, filmam la Străzile din San Francisco”. ”Cheia succesului a fost ideea de a filma într-un adevărat spital de psihiatrie, pentru că acolo am găsit un medic care i-a făcut pe actori să participe la terapie de grup cu pacienți adevărați. Și să ne gândim că filmul, care a primit 9 nominalizări și 5 Oscaruri, a fost respins de toate studiourile. Am început să produc pentru că oamenii nu știu cât de greu mi-a fost să mă compar cu tatăl meu Kirk și abia când am câștigat Oscarul pentru ‘Wall Street’ m-am gândit că pot să ies din umbra lui”.
Întâlnirea cu actorul în vârstă de 78 de ani a fost un prilej de a deschide cutia amintirilor, începând cu Wall Street: ”Oliver Stone m-a sunat după două săptămâni de filmări și mi-a cerut să revăd scenele din acea zi, întrebându-mă de ce m-am comportat ca un începător. Mie nu mi s-a părut că avea dreptate, dar a vrut să mă enerveze și să transmită această furie personajului Gordon Gekko”. Printre filmele care au marcat o epocă se numără cu siguranță Basic Instinct, prezentat şi el la Cannes: ”Încă îmi amintesc de cât de şocaţi au fost oamenii la premieră, văzând scenele de sex proiectate pe acel ecran gigant. O mare parte din merit îi aparține lui Sharon Stone. Eu și Paul Verhoeven am ales-o după ce am audiat zeci de actrițe, care renunțau atunci când Paul menționa că în film vor fi scene de sex. La acea vreme nu exista niciun intimate coach care să ”configureze” scenele de sex, așa că Sharon și cu mine ne-am apucat să le repetăm ​​ca pe o coregrafie, căzând de acord unde voi pune mâna eu și unde va punea mâinile ea. În film păream copleșiți de pasiune, dar tot ce se vedea era doar rezultatul unei munci asidue”. Mai puțin plin de sex explicit, dar cu siguranță nu mai puțin controversat a fost „Fatal Attraction” care, după cum spunea actorul, ”s-a născut dintr-o idee simplă: care este cel mai rău coșmar care ți s-ar putea întâmpla dacă ți-ai înșela soția?”. Şi totuşi nu toată lumea a avut aceeași reacție privindu-l: ”Am fost la premiera în SUA și după scena în care personajul meu înșală și apoi şifonează lenjeria de pat de parcă ar fi dormit acasă, oamenii din sală au râs. Producătorul mi-a șoptit la ureche: vezi, publicul te-a iertat deja. Situaţia a fost total diferită în Europa, unde filmul a generat o adevărată dezbatere”.
Întrebat despre ambiguitatea multora dintre personajele sale, Douglas a spus că, spre deosebire de generația tatălui său, care a ieșit din al Doilea Război și a cerut o divizare clară între bine și rău, ”a mea a venit după războiul din Vietnam, care a fost emblemă a ambiguității și, prin urmare, au existat mai multe nuanțe. În principal, eu am încercat să interpretez oameni obișnuiți care se trezesc implicați în circumstanțe excepționale. Însă nu știi niciodată dacă vor face alegerea corectă, sau cea greșită”.
(https://www.lastampa.it/spettacoli/2023/05/18/news/le_confessioni_di_michael_douglas_a_cannes_mio_padre_incontro_la_mia_matrigna_ecco_come_abbiamo_girato_le_scene_di_sesso_-128119)/cpaunel/ddaniela