Bulgaria şi România au demarat acţiuni reale pentru construirea unui al treilea pod peste Dunăre

Bulgaria şi România au demarat acţiuni reale pentru construirea unui al treilea pod peste Dunăre, la aproape douăzeci de ani de la anunţarea proiectului. Cele două ţări au înaintat Comisiei Europene un proiect comun privind un studiu de fezabilitate pentru cel de-al doilea pod la Ruse-Giurgiu. Prin aceasta, în practică, cele două state demarează procesul de construcţie a unui al doilea pod mixt rutier şi feroviar peste Dunăre, la Ruse. Ministrul transporturilor şi comunicaţiilor din Bulgaria, Gheorghi Gvozdeikov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul transporturilor şi infrastructurii din România, Sorin Grindeanu, prin care cele două ţări îşi confirmă poziţia conform căreia proiectul este o prioritate şi ambele guverne vor lucra pentru realizarea sa. Coordonatorii activităţilor vor fi Ministerul Transporturilor şi Comunicaţiilor din Bulgaria şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România. Ministerul bulgar, împreună cu partenerii săi asociaţi, Compania Naţională de Infrastructură Rutieră şi Agenţia pentru Infrastructură Rutieră, vor efectua studiul privind infrastructura conexă din ţară. Participarea financiară a părţii bulgare la proiect se ridică la 1,4 milioane de euro, până la 50% dintre acestea urmând să fie granturi în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei. În cadrul studiului de fezabilitate, se va realiza o analiză a diferitelor trasee şi a punctelor din care va porni podul la Ruse, respectiv la Giurgiu, şi se va alege o soluţie tehnică. La începutul anului 2024, se va stabili dacă proiectul a fost aprobat pentru finanţare. Graficul prevede semnarea unui contract cu Comisia Europeană până la jumătatea anului 2024 şi realizarea până la sfârşitul anului 2026, când cele două ţări vor decide locaţia şi modalitatea de finanţare a proiectului. De asemenea, va fi analizată şi posibilitatea utilizării mecanismelor parteneriatului public-privat pentru construirea podului. Acest lucru ar duce la o scurtare semnificativă a termenelor pentru realizarea completă a podului şi ar atrage finanţare suplimentară din alte surse./ddaniela/avladucu

(www.dariknews.bg – 21 septembrie)