Oamenii de ştiinţă au descoperit patru profesii care pot conduce la demenţă

Munca fizică grea creşte riscul de a dezvolta demenţă, susţin oamenii de ştiinţă norvegieni de la centrul de cercetare HUNT. Rezultatele muncii lor au fost publicate în revista ştiinţifică „Science Direct”. Studiul afirmă că datele privind cetăţenii adulţi norvegieni au fost cercetate din 2017 până în 2019, la experiment participând 7.000 de persoane. Rezultatul cercetării este că persoanele care lucrează la locuri de muncă solicitante din punct de vedere fizic au cu 15,5% mai multe şanse de a dezvolta demenţă decât restul. Lista ocupaţiilor „periculoase” care pot provoca ulterior demenţă include casierii, vânzătorii, personalul medical şi crescătorii de animale. Reprezentanţii acestor profesii, subliniază studiul, petrec întregul timp de lucru în picioare, activităţile lor sunt asociate cu sarcini fizice grele, programe incomode şi stres. Toate acestea provoacă epuizare emoţională. Oamenii pur şi simplu nu au timp pentru odihnă şi auto-dezvoltare. Lipsa odihnei duce la „uzură”, nu numai asupra corpului, ci şi asupra materiei creierului, care apoi afectează negativ abilităţile cognitive ale unui individ. Cu toate acestea, la sfârşitul anilor ’80, specialiştii de la Centrul de Cercetare Gerontologică din Stockholm au efectuat un studiu la scară largă asupra demenţei pe o perioadă de 12 ani (aşa-numitul Proiect Kungsholmen). Încă de atunci, au ajuns la concluzia că persoanele care prestează o muncă manuală sunt mai predispuse să dezvolte ulterior demenţă senilă şi Alzheimer decât cei care îşi câştigă existenţa prin gândire. Cu alte cuvinte, potrivit cercetătorilor, creierul este un organ care, ca şi muşchii braţelor şi picioarelor, are nevoie de un antrenament constant. Prin urmare, oamenii care s-au angajat într-o muncă mentală activă toată viaţa sunt mai puţin predispuşi să se confrunte cu demenţa şi, dacă o dezvoltă, aceasta se întâmplă la o vârstă mult mai înaintată.(www.zdrave.to – 17 octombrie)/ddaniela

RADOR RADIO ROMÂNIA (17 octombrie)