Polițiștii atrag atenția asupra unei noi metode de fraudă care are drept ținte clienții băncilor

Realizator: Laurențiu Văduva – Polițiștii atrag atenția asupra unei noi metode de fraudă, care are drept ținte clienții băncilor. Aceștia pot fi contactați prin mesaje de către persoane care pretind că sunt angajați ai instituțiilor bancare și, sub pretextul unei plăți suspecte, solicită date confidențiale. Ne spune mai multe corespondentul RRA Gabriela Gârjoabă.
Reporter: Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing”, implică transmiterea unor mesaje prin e-mail sau SMS, aparent inițiată de către instituții bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă. Pentru a reuși să fie cât mai convingători, hackerii imită identitatea vizuală a băncilor și structura adresei de email și solicită abuziv informații personale, date de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție fictivă. Dar polițiștii atrag atenția că instituțiile bancare nu vor solicita niciodată date personale sau coduri de securitate prin telefon, e-mail sau mesaje SMS. Astfel, autoritățile recomandă populației să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau a mesajelor primite, iar, dacă există îndoieli, să contacteze direct instituția bancară folosind datele de contact oficiale./RADOR RADIO ROMÂNIA/abranescu/asalar

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 17 martie)