Peste 120 de profesori și cercetători în domeniul jurnalismului și comunicării din 13 țări participă la conferința științifică a FJSC

Peste 120 de profesori și cercetători în domeniul jurnalismului și comunicării din 13 țări participă la conferința regională „30 de ani de învățământ jurnalistic și de comunicare în fostele țări comuniste din estul Europei. De la cucerirea libertății de exprimare la comunicarea digitală”, care se desfășoară între 20 și 21 mai a.c., în format online, și care este organizată de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC), în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova, Departamentul de Comunicare și Jurnalism a Universității din Niš (Serbia) și Facultatea de Jurnalism și Comunicare de Masă a Universității „St. Kliment Ohridski” din Sofia (Bulgaria). Profesorii și cercetătorii participanți provin din Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Macedonia de Nord, Portugalia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Republica Moldova, Serbia, Statele Unite ale Americii, Turcia, Ungaria și România.

Participanții provin din 25 de universități, centre de cercetare (precum Academia Română și European Institute for Commercial Communications Education – Edcom) și organizații profesionale internaționale (precum International Advertising Association IAA – România).

Lucrările conferinței vor aborda teme legate de învățământul de jurnalism și comunicare din ultimii 30 de ani și vor analiza evoluțiile profesionale din sfera comunicării publice. Printre temele abordate se regăsesc și cele dedicate comunicării în pandemie, influenței fenomenului fake news asupra publicului, relației dintre media și curentele populiste.

„Subiectele de cercetare propuse de colegii noștri din întreaga lume care se reunesc virtual la București sunt de mare importanță și actualitate mai ales acum, când lumea se confruntă cu o situație de criză la nivel medical, social și economic și care se dovedește, în același timp, o criză de comunicare. Jurnaliștii și specialiștii în comunicare și publicitate trebuie să-și îndeplinească bine și corect rolurile profesionale, iar momentele acestea de criză dovedesc încă o dată rolul esențial pe care presa și comunicarea îl joacă într-un stat democratic. Prin conferința pe care FJSC o organizează vrem să arătăm că întreaga societate are nevoie de jurnaliști și de specialiști în comunicare și în publicitate și că fiecare din aceste domenii de studiu are nevoie de dezbateri științifice pentru mai buna înțelegere a misiunii lor și a practicilor profesionale, iar, astfel, a rolului pe care-l au în societate. Mă bucur să constat că numărul atât de mare de participanți, peste 120 de profesori și cercetători din întreaga lume, dovedește actualitatea temelor propuse de conferința noastră. Le mulțumesc tuturor cercetătorilor din cele 13 țări care, în aceste zile, se reunesc virtual la București și le doresc mult succes în prezentările lor pe care cu toții le așteptăm cu mare interes”, a declarat decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, conf. univ. dr Antonio Momoc.

Programul detaliat al conferinței se regăsește aici: http://www.fjsc.unibuc.ro/cercetare/conferintele-fjsc/30-years-of-higher-education-in-journalism-and-communication-in-eastern-europe-after-1989

Publicul larg care dorește să asiste la lucrările conferinței o poate face la link-urile de acces de aici: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZmpzYy51bmlidWMucm98ZmFjdWx0YXRlYS1kZS1qdXJuYWxpc20tc2ktc3RpaW50ZWxlLWNvbXVuaWNhcmlpfGd4OjEwODQwNzU4ZmFiMzM2Mzk

***

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC) este prima facultate de jurnalism înființată după 1989 în România și este recunoscută pe plan național și internațional drept un spațiu al formării profesionale pentru domeniul Științe ale comunicării. Universitatea din București a fost fondată în 1864, numără, în prezent, 20 de facultăți și departamente și este prima universitate din țară din punctul de vedere al formării și al cercetării la nivel academic.

Parteneri media ai evenimentului: Agerpres, Rador, TVR