Provincia Hong Kong reprezintă o poartă de intrare excelentă pentru oamenii de afaceri români

Provincia Hong Kong reprezintă o platformă excelentă în special pentru companiile europene care vor să pătrundă în China, dar trebuie găsite modalităţi de implicare a marilor corporaţii de acolo, care să sprijine investiţiile din China continentală către România. A fost principala concluzie a unui seminar de afaceri, organizat miercuri, la Bucureşti. Reprezentanţii Consiliului de Dezvoltare a Comerţului din Hong Kong susţin că provincia are facilităţi vamale care ar putea permite majorarea schimburilor comerciale, un mediu juridic sigur şi corect, ceea ce poate fi un atu pentru toate companiile româneşti. Directorul Direcţiei Relaţii Bilaterale Externe din Ministerul Economiei, Valentin Brebenel, a explicat pentru RRA care sunt domeniile de interes pentru oamenii de afaceri chinezi.  „În primul rând, este sectorul energetic. Şi când spun sectorul energetic, mă refer la toate tipurile de producere a energiei electrice, de la producţia termică pe bază de combustibili fosili la energia hidro şi la energia nucleară şi regenerabilă. Deci în toate aceste domenii există fie investiţii deja demarate, cu acorduri concrete semnate de valori semnificative, fie proiecte avute în fază finală de negocieri. Un alt domeniu este infrastructura. Investitorii chinezi au o experienţă foarte bună şi sunt interesaţi în participarea la unele proiecte de dezvoltare a infrastructurii în domeniul transporturilor. Un alt domeniu de interes pentru investitorii chinezi este agricultura. Îi interesează atât participarea în cooperare cu parteneri români în producţia agricolă de diferite  plante, în creşterea de animale şi în reabilitarea unor sisteme de ameliorări funciare şi irigaţii.
Există foarte multe oportunităţi oferite de piaţa chineză, rezultate, în primul rând, din dimensiunea pieţei, este cea mai mare piaţă, având în vedere populaţia Chinei, şi de puterea de absorbţie. În plus, în ultima perioadă de timp, nivelul veniturilor populaţiei din China a crescut, ceea ce determină o posibilitate de cumpărare ridicată şi, în acest mod, produsele româneşti pot fi mai bine primite. În plus, există o anumită tradiţie, şi vinurile sunt unul din produsele care probează tradiţia existentă, reluată după o perioadă de timp cu succes şi care au reuşit să aibă o poziţie foarte bună în perioada asta în piaţă.

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 6 noiembrie)