Consiliul Concurenţei a amendat patru mari lanţuri de magazine din România

Patru mari lanţuri de magazine din România şi peste 20 dintre furnizorii lor au fost amendaţi de Consiliul Concurenţei cu aproximativ 35 de milioane de euro pentru că s-au înţeles să fixeze anumite preţuri, încălcând astfel regulile competiţiei în comerţ. Consiliul a constatat că în perioada 2005-2009 retailerii Metro, Real, Selgros şi Mega Image au stabilit de comun acord preţurile la raft şi comportamentul în cadrul promoţiilor, ceea ce a dus la costuri mai mari pentru consumatori.

Într-un comunicat, Consiliul Concurenţei aminteşte că la sfârşitul anului trecut a fost declanşată o nouă investigaţie ce vizează posibila încălcare a legislaţiei şi în cazul altor patru mari reţele comerciale prezente în România şi al furnizorilor acestora. Tot la sfârşitul anului trecut, guvernul a aprobat Memorandumul privind înfiinţarea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum, care prevede crearea unui platforme on-line unde să se afişeze săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 13 ianuarie