Cercetătorii vor folosi Biobanca Marii Britanii pentru a studia efectele diferite ale coronavirusului asupra omenilor

Un vast depozit de ADN din Marea Britanie – aşa-numita Biobancă a Regatului Unit – este folosit pentru a se studia de ce severitatea simptomelor cauzate de coronavirus variază atât de mult. Cel mai mare mister al pandemiei este faptul că virusul afectează diferit oamenii – de la cei fără niciun fel de simptome, la alţii care au nevoie de terapie intensivă. Biobanca Marii Britanii ar putea ajuta la găsirea unui răspuns, întrucât stochează material genetic de la 500.000 de oameni, iar timp de peste zece ani a urmărit starea de sănătate a acestora. Acum, Biobanca îi va urmări şi pe cei diagnosticaţi cu COVID-19. Oamenii de ştiinţă vor căuta variaţii minore în codul genetic al persoanelor, pentru a vedea dacă există diferenţe ce facilitează accesul virusului în celule şi pentru a examina genele care influenţează răspunsul imun al organismului. Cercetătorii speră că în acest fel vor fi identificate persoanele cele mai vulnerabile în faţa coronavirusului./mbrotacel/schelaru

BBC SERVICIUL MONDIAL – 14 aprilie