NASA propune călătorii spaţiale inedite în afara sistemului solar

Pentru a face cunoscute câteva descoperiri recente despre planetele aflate în afara sistemului nostru solar (exoplanete), Agenţia Spaţială Americană (NASA) a lansat o serie de postere „turistice” inedite în stil retro.

Planeta unde iarba vecinului e întotdeauna mai…roşie3b-Kepler_186f_39x27Primul dintre acestea îi încurajează pe cei care tânjesc după călătoriile spaţiale să „viziteze” Kepler-186f – prima planetă de dimensiunile Terrei aflată în aşa-numita „zonă locuibilă” – o zonă din jurul unei stele unde condiţiile indică faptul că apa ar putea fi prezentă. Deci şi viaţa, aşa cum o percepem noi, ar putea fi posibilă. NASA spune că pe planeta Kepler-186f  iarba ar putea fi roşie ca rezultat al luminii pe care o primeşte de la steaua sa roşie pitică (stelele roşii pitice reprezintă 80% din cele 200-400 de miliarde de aştri din galaxia noastră. 6% dintre piticele roşii au în jurul lor planete cu mărimi comparabile cu cea a Terrei, potenţial locuibile).

Planeta unde umbra ta are mereu pereche

3a-Kepler_16b_20x_30

O călătorie spaţială de 200 de ani lumină spre planeta Kepler-16b ar fi cu siguranţă… extenuantă, dar la sosire turiştii ar putea descoperi că umbra lor nu mai este singură – pentru că planeta orbitează două stele (doi sori). Temperaturile cu care veţi fi primiţi nu sunt deloc ospitaliere, însă: de aproape două ori mai scăzute decât în insulele arctice de pe Terra.

Planeta sportului super mega ultra extrem

3c--HD_40307g_20x30

HD 40307g este o planetă unde practicarea paraşutismului ar putea fi o experienţă…”mortală”. Are o masă de opt ori mai mare decât Terra şi o forţă gravitaţională pe măsură, deci viteza cu care v-aţi îndrepta spre suprafaţa ei ar fi imensă.

Sursa: www.nature.com