Start-up-ul olandez Lightyear și producătorul de anvelope Bridgestone au anunțat, joi, comercializarea mașinii lor electrice solare cu o largă autonomie la sfârșitul anului. Datorită celor cinci metri pătrați de panouri solare instalate pe acoperișul vehiculului, acesta din urmă are o autonomie de 725 de kilometri. În confruntarea cu criza climatică, lupta pentru realizarea unei mobilități mai durabile este crucială. Mașinile electrice sunt prezentate din ce în ce mai mult ca o alternativă la vehiculele alimentate cu combustibili fosili. Totuşi, autonomia acestor mașini electrice pare să fie o frână pentru utilizatorii lor potențiali, potrivit unui sondaj efectuat în Europa, pe un eşantion cu 3.000 de respondenți, de către Bridgestone. Lightyear One poate fi răspunsul la aceste întrebări, vor să creadă Lightyear și Bridgestone. Panourile solare instalate pe acoperișul mașinii asigură trei sferturi din necesarul de energie într-un an, asigură CEO-ul Lightyear, Lex Hoefsloot. Raza de acțiune este de 725 de kilometri, chiar și noaptea. Mașina se încarcă de îndată ce este expusă la soare. În țările însorite, va fi astfel posibil să fie condusă fără a fi reîncarci vreodată. Dacă este necesar, este încă prevăzut un punct de încărcare, care să permită reîncărcarea bateriei într-o oră. Parteneriatul cu Bridgestone a făcut posibilă dezvoltarea anvelopelor cu rezistență redusă la rulare, pentru a reduce pierderile de energie și pentru a extinde astfel autonomia mașinii. De asemenea, are patru motoare încorporate în roțile vehiculului, ceea ce „maximizează consumul de combustibil pe toate tipurile de suprafață”, potrivit Lightyear. Lightyear One va fi comercializată în Europa la sfârșitul anului 2021. Totuşi, nu toată lumea își va putea permite o astfel de maşină, deoarece prețul de pornire este de 150.000 de euro. Prin urmare, va fi destinată unei piețe de nișă, poziție asumată de Lex Hoefsloot, acesta din urmă considerând că nu este posibil, într-o primă fază, să ofere produsul la un preț mai accesibil. Dar obiectivul nu este acela de a rămâne pe această piață de lux, a subliniat el. Lightyear a fost creată în 2016 de un student al echipei Solar Eindhoven, care a câștigat Bridgestone World Solar Challenge în 2013, 2015 și 2017. Start-up-ul a colaborat de la începuturile sale cu Bridgestone Emia (Europa, Rusia, Orientul Mijlociu, India și Africa). (www.lalibre.be – 22 aprilie)/rcostea