Un nou asteroid ar putea lovi Pământul de Ziua Îndrăgostiților… peste 23 ani

Un asteroid de aproximativ 50 de metri în diametru, descoperit pe 26 februarie, se află pe o traiectorie cu risc redus de a se ciocni cu Pământul, pe 14 februarie 2046.
„Am urmărit un nou asteroid numit 2023 DW, care are o probabilitate foarte mică de a avea impact asupra Pământului în 2046. Adesea, când sunt descoperite pentru prima dată noi obiecte, sunt necesare câteva săptămâni de date pentru a reduce incertitudinile și pentru a prezice în mod adecvat orbitele lor”, explică NASA pe contul de Twitter dedicat urmăririi asteroizilor.
Maxima sa apropiere de Pământ este așteptată pe 14 februarie 2046, la 1,8 milioane de kilometri de planetă. Analiștii de orbită de la NASA vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și să actualizeze predicțiile pe măsură ce apar mai multe date.
Asteroidul, descoperit de la Observatorul MAP San Pedro de Atacama, are un diametru estimat la 49 de metri și se află în prezent la 0,12 unități astronomice de Pământ, circulând cu o viteză relativă de 24,63 kilometri pe secundă în raport cu Soarele. Perioada sa orbitală este de 271 de zile.
Centrul de coordonare a obiectelor din apropierea Pământului al ESA prognozează o probabilitate de lovire directă de 1 din 625 începând cu 8 martie, deși aceste probabilități sunt recalculate zilnic. (www.20minutos.es – 9 martie)/rcostea