La faimosul Hotel Legendale din Beijing, chinezii îşi primesc cadourile de la Moş Panda

Chinezii nu acordă prea multă importanță Crăciunului, pentru generația mai în vârstă aceasta fiind doar un fel de sărbătoare adusa de peste mări. Excepțiile sunt însă studenții, părinții tineri și copiii lor. Wang Ke Yu, 45 de ani, directorul unui magazin de jucării din centrul comercial Ginza afirma că, în ultimii trei ani, înainte de Crăciun, comandă în mod regulat un lot de ursuleţi panda de pluș cu glugă roșie pentru a le vinde. „Crăciunul occidental este pentru părinți un motiv pentru a le face pe plac copiilor lor, iar pentru noi, antreprenorii, este o oportunitate comercială” – a spus managerul magazinului.
Iar o aplicație mobilă chineză care recomandă atracții, restaurante și locuri de divertisment direcționează către Hotel Legendale din centrul Beijingului utilizatorii atunci când aceştia caută informaţii despre „Pomul de Crăciun”. Acolo la intrare se află un brad înalt, împodobit cu ghirlande, panglici roșii și globuri aurii. Mai jos sunt cutii cadou roșii. Copiii mici sunt fotografiați pe fundalul bradului de Crăciun, doar că în loc de Moș Crăciun, ei sunt întâmpinaţi de un animator într-un costum de panda înalt de doi metri. Amestecul de elemente occidentale și chinezești de Crăciun nu este surprinzător; existența „Moșului Panda” fiind destul de normală pentru China. (https://tass.ru/obschestvo/19619825)/ssirbu

RADOR RADIO ROMÂNIA (24 decembrie)