Au fost centralizate rezultatele simulării Evaluării Naționale

Realizator: Cristian Bâcâin – Aproape trei sferturi dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naționale au obținut note mai mari de 5 la limba și literatura română. În schimb, mai puțin de jumătate dintre ei au reușit să ia 5 la proba de matematică, potrivit datelor statistice prezentate vineri de Ministerul Educației. Testarea din acest an s-a desfășurat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din fiecare unitate de învățământ, ci au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Cu detalii vine corespondentul RRA Mihaela Enache.
Reporter: După testarea la matematică, mulți elevi au spus că subiectele li s-au părut dificile. Ministerul Educației prezintă și o analiză care arată că și la exercițiile din primul set, cele considerate cele mai simple, a fost un număr mare de copii care nu au reușit să rezolve nimic. Ultima problemă – cea de geometrie, pe baza unui cub – a fost rezolvată integral de mai puțin de 3% dintre copii, în timp ce peste trei sferturi nu au reușit să parcurgă nicio etapă din rezolvările celor două subpuncte. Doar puțin peste 42% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut cel puțin nota 5 la matematică și s-au luat 91 de note de 10. La limba română, numărul celor care au obținut nota maximă este mai mic – 44, dar proporția celor cu note de la 5 în sus este semnificativ mai mare decât la matematică – aproape 74%. La redactarea rezumatului din cerințe, cele mai mari probleme par să fi fost la respectarea normelor de punctuație, la ortografie și corectitudinea gramaticală, cerințe unde majoritatea participanților nu au obținut niciun punct, dar și la claritatea exprimării ideilor, unde aproape jumătate au zero puncte. Rezultatele simulării vor fi analizate în fiecare școală, prin discuții cu elevii, părinții și în consiliul profesoral, pentru stabilirea unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, cu scopul îmbunătățirii performanțelor școlare./RADOR RADIO ROMÂNIA/abranescu/asalar

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 24 februarie)