Viitorul radioului public

BBC, ZDF, Radio România…Buget diferit, public diferit. Au însă în comun faptul că toate sunt instituţii de presă publice cu acelaşi obiectiv: să fie un reper al încrederii. Rolul şi viitorul lor s-au discutat la Sinaia, la cea mai importantă reuniune anuală de acest fel care, pentru prima oară, se ţine într-o ţară din sud-estul Europei.
Reporter: Radioteleviziunile publice se redefinesc, dar principalul obiectiv nu s-a schimbat: menţinerea încrederii publicului.
Pascal Albrechtskirchinger, director pentru afaceri europene, ZDF: Trebuie să fii de necontestat, deci demn de încredere.
Reporter: Toţi reprezentanţii reuniţi la Sinaia sunt de acord că marea schimbare este cea a platformelor. Televiziunea nu mai e doar televizorul, iar programele radio nu se mai ascultă doar la radio.
Mathieu Gallet, preşedinte-director general Radio France: Trebuie să folosim platformele clasice, dar trebuie să producem conţinut şi pentru noile audienţe.
Reporter: Pentru prima oară în România a venit directorul Radioteleviziunii japoneze, un colos cu o finanţare anuală de peste şase miliarde de dolari. În Japonia, imaginea HD este deja depăşită.
Ryoichi Ueda, directorul NHK: La noi, la NHK, 95% dintre spectatori plătesc taxă.
Georgică Severin, director general interimar Radio România: Este prima reuniune a radiodifuzorilor publici în 26 de ani, care are loc într-o ţară din sud-estul Europei. Această reuniune are şi o semnificaţie simbolică pentru libertatea presei, pentru că spaţiul est-european a fost mult timp un spaţiu al non comunicării, unde presa era considerată un simplu accesoriu al propagandei de stat.
Reporter: Toţi participanţii sunt de acord că instituţiile de presă publice trebuie, indiferent de metodele de finanţare, să funcţioneze în continuare pe trei linii mari: informare, educare, divertisment./csimion/gpodea

TVR 2 (12 septembrie)