(Photo by SALVATORE DI NOLFI / various sources / AFP)

În 2020, Peugeot 208 a fost aleasă Mașina Anului. Pentru 2021, Toyota Yaris surprinde pe toată lumea.
Mașina anului 2021 este Toyota Yaris. Fabricată în Valenciennes, Franța, această mașină de oraș japoneză a fost cea mai vândută în Europa, în luna ianuarie.
Numele câștigătorului a fost dezvăluit luni, 1 martie, cu puțin înainte de ora 16:00. Șapte modele erau în cursa pentru victoria finală, conform listei întocmite la mijlocul lunii ianuarie. Printre acestea şi o mașină franceză, Citroën C4. În fața sa, se aflau noul Cupra Formentor, Land Rover Defender, Skoda Octavia, Toyota Yaris, precum și două modele 100% electrice, Volkswagen ID3 și Fiat 500.
Juriul format din 59 de jurnaliști din 24 de țări europene (inclusiv Marea Britanie) a acordat titlul de Mașina anului 2021 noii Toyota Yaris.
Aceasta este pentru a treia oară când Toyota câștigă titlul, de la crearea sa în 1964, cu prima generație Yaris în 2000 și celebrul hibrid Prius, în 2005. Dacă jurnaliștii francezi au votat majoritatea pentru Yaris, nu s-a întâmplat acelaşi lucru şi în alte țări. În mod surprinzător, Fiat 500 electric a sedus italienii, în timp ce Cupra Formentor (un brand al Seat, producător spaniol) a adunat multe puncte în rândul spaniolilor. Acestea sunt și cele două modele pe care le găsim după Yaris în clasamentul final. Fiat 500 este înaintea autovehicului Cupra Formentor, iar Citroen C4 se află pe ultimul loc. Marca Chevron a câștigat rareori voturile juriului. Ultima sa victorie datează din 1990, cu XM.

Iată clasamentul Mașinii Anului 2021:

1. Toyota Yaris (266 puncte)
2. Fiat 500 electric (240 puncte)
3. Cupra Formentor (239 puncte)
4. Volkswagen ID3 (224 puncte)
5. Skoda Octavia (199 de puncte)
6. Land Rover Defender (164 puncte)
7. Citroën C4 (143 puncte)

Din 1964, trofeul european al Mașinii Anului a fost acordat modelului ales ca fiind cel mai bine vândut pe piața europeană. De la an la an, componența juriului responsabil cu alegerea Mașinii Anului variază. Se acordă puncte fiecărei mașini, iar jurnaliștii trebuie să poată justifica alegerea lor în mod public. Printre criteriile de selecție s-au aflat următoarele: design, confort, performanță și plăcere la condus. Numărul alegătorilor pentru fiecare națiune este mai mult sau mai puțin proporțional cu dimensiunea pieței din țara respectivă. Alegerile au fost organizate în ciuda anulării Salonul Auto de la Geneva – o consecință a pandemiei de coronavirus – şi rezultatul lor a fost transmis în direct pe canalul „GIMS SWISS – Geneva International Motor Show”.(surse: www.linfo.re; www.capital.fr , www.auto-moto.com)/aionescu

Ada Ionescu, RADOR