Implozia „Titanului”: Adezivul care ținea coca semăna cu „untul de arahide”, potrivit directorului OceanGate

Submarinul „Titan” a explodat în timpul unei expediții de explorare a epavei „Titanicului” la câteva ore după ce a pornit în călătorie, pe 18 iunie. Odată cu această tragedie, care s-a soldat cu cinci morți, inclusiv Stockton Rush, CEO-ul OceanGate, multe îndoieli au apărut rapid cu privire la fiabilitatea „Titanului”. Un clip promoțional postat pe canalul YouTube al companiei în 2018 a stârnit noi probleme, relatează Insider.
În acest videoclip, Stockton Rush, șeful companiei care a dezvoltat și a operat submersibilul, oferă detalii despre designul dispozitivului care avea să devină „Titan” câțiva ani mai târziu. Prezintă lipiciul folosit pentru asamblarea diferitelor părți ale ambarcaţiunii. „Este destul de simplu, dar dacă vom comite vreo greşeală, sunt puține șanse să ieșim din ea”, a explicat CEO-ul, înainte de a declara că consistența acestui adeziv era asemănătoare cu cea a „untului de arahide”.
Aceste declarații rezonează diferit astăzi și par să răspundă îndoielilor exprimate de unii experți și foști angajați OceanGate cu privire la securitatea „Titanului”.
Pentru David Lochridge, fost director de operațiuni maritime pentru companie între 2015 și 2018, submarinul a avut câteva puncte slabe majore, în special la nivelul carenei sale din fibră de carbon. Se pare că acesta a fost concediat după ce și-a exprimat criticile. „Mi-e atât de teamă că se va sinucide și va ucide alți oameni pentru a-și stimula ego-ul”, a scris David Lochridge într-un e-mail trimis unui alt coleg sceptic.
La rândul său, Stockton Rush și-a exprimat în mod repetat ostilitatea față de rezervele exprimate cu privire la activitatea sa. „Am auzit de prea multe ori strigătele fără temei ‘vei ucide pe cineva’. Iau asta ca pe o insultă personală gravă”, a spus el, de exemplu, într-un vlog publicat în 2021. De asemenea, CEO-ul refuzase întotdeauna să certifice „Titanul” de către autoritățile americane, considerând că proiectul său „este împotriva ortodoxiei submersibile, dar asta este natura inovației”. Mai multe cercetări sunt în desfășurare pentru a încerca să se stabilească eroarea care a stat la originea accidentului. (www.20minutes.fr – 6 iulie)/rcostea